Mindea

en

3 őrült előrejelzés, most miben higgyünk?

Mindig vannak eszement teóriák a technológia és a közösségimédia világában, év elején viszont hatványozottan igaz ez. Mi is csak kapkodjuk ilyenkor a fejünket, kapjuk innen is meg onnan is az okosságot, a végén pedig már azt se tudjuk, mi igaz, mi nem, mi az, ami beválik, és mi az, ahol végül csak okoskodás történt.

Valamit tisztázzunk. Jóslatot tenni a jövőre nem badarság, sőt, mi nagyon is hiszünk benne. Miért is? Mi hiszünk az alátámasztott, lekutatott érvekben, és ha végül nem is válik be egy előrejelzés, legalább lehetett belőle tanulni, ha mást nem, adatokat, statisztikákat, amik később még jól jöhetnek.

Úgy döntöttünk, gyors körülnézünk és megosztjuk veletek a 3 legvadabb gondolatot, a mi véleményünkkel együtt.

1. Az influencer marketingnek vége. Forrás: Forbes.

Szerintünk: nem vész el, csak átalakul.

A Forbes szerint a márkáknak sok nehézséget fog okozni az influencertevékenységek hozta eredmények mérése, emiatt pedig az erre fordított büdzsét inkább mérhető területekre vonják be. Mi úgy gondoljuk, tapasztalataink alapján, hogy ami változás biztos lesz az influencerpiacon (és ezt már most is látjuk egyes összekötő platformokon, mint a Post for Renten), az az elérhető influencerek számának szűkülése. Tavaly nagy buzz volt, az újoncok pedig vagy mert nem tudtak bizonyítani a márkáknak, vagy mert egyszerűen másfelé terelte őket a sors a magánéletben, eltűnnek és csak az igazán profik maradnak meg, akik már bizonyítottak. Ővelük pedig a közös munka még mindig hatékony és bulis!

2. A voice marketing tarolni fog. Forrás: Paton.

Szerintünk: területfüggő.

A Google kutatásai szerint a kereséseik 20%-a már hangalapú. Sőt, a fejezetcímben lévő cikk 50%-ot jósol 2018-ra! A megfejtés nem (csak) a mobileszközökben leledzik: Siri után óriásit durrant az Amazon Alexája és a Google Home is, tényleg tök hasznos eszközök ezek, amelyek alapjaiban változtathatják meg az otthoni tartalomfogyasztást. Ami nagy kihívás a hangalapú SEO-ban (keresőoptimalizálásban), az a keresőszavak megváltozása. Alexával már nem rövid, tömör kulcsszavakban fogsz „beszélgetni”, sokkal inkább a hosszabb, összetettebb kifejezésekre, sőt teljes mondatokra koncentrál a rendszer. Magyarországon ettől még távol állunk. Próbálkozz inkább itthon is már befutott innovációkkal (chatbottal, LIVE-val), ha jön egy új trend, majd akkor kell gyorsan reagálni.

 

3. A Facebook új algoritmusa mindent megváltoztat. Forrás: Jon Loomer.

Szerintünk: persze, eddig is így volt, most is így lesz.

Nyilván ettől volt hangos a sajtó év elején, hisz’ mindenki megijedt Mark Zuckerberg ígéretétől a változó Facebook algoritmussal kapcsolatban. A helyzet az, hogy az algoritmusba mindig belenyúlnak. Sose volt olyan időszaka az évnek, amikor elégedetten hátradőlhettünk, hiszen a Facebook, ahogy a felhasználói szokások is, mindig változnak.

Ami megtörténhet, és tényleg nagyobb változás lenne, hogy a tartalom előresorolásában inkább az őszinte, fotózott, nem reklámszagú, inkább „családi” kontentek nyernek teret. Amit viszont már egy jó ideje vallunk, hogy elengedhetetlen a fizetett hirdetések használata is (ez nem mellesleg az organikus megjelenést, interakciókat is fellendíti). A “Facebook Zero” nevű jelenség egy ideje azt mutatja már, hogy ahogy előtérbe jönnek a fizetett megjelenések, az organikus megjelenések ezzel egyetemben már 0 felé konvergálnak. Tanácsunk: építs fel egy tudatos social media stratégiát, aminek központjában saját fotók és tudatos hirdetési stratégia áll.

 

Halljuk, ki mit vár, ki mitől tart még 2018-ban? A hello [kukac] mindea [pont] hu címen már alig várjuk, hogy megvitassuk! 🙂

 

Vaszkó Iván
Vaszkó Iván
social media manager