Mindea

en

Mi kell a hatékony kreatívhoz 2018-ban? Ez: 📷

Minden év elején nagy kérdés, mik lesznek az adott év közösségimédia trendjei, mi lesz a tuti befutó kontent terén. És mint ahogy minden évben, idén is igaz az állítás: sose lehet tudni.

A vezető platformok rendszere, stratégiája, algoritmusa szinte mindig változik, és sose lehet tudni biztosra, mivel lehet készülni. Az Instagram Stories funkció is óriási meglepetés volt 2016-ban, senki se gondolta volna akkoriban, hogy a legyőzhetetlenül növekedő Snapchatet ilyen hamar beárnyékolja egy régi-új szereplő. Ugyanakkor mégis van valami, amiben mi itt házon belül szentül, töretlenül hiszünk. Mégpedig a spontán, élettel teli, kreatív, határokat nem ismerő, valóságos fotókban.

Miért fontos ez? Egyszerű. Stockfotóval, grafikával, központi kreatívokkal (utóbbi ritkán működhet csak) nem tudod átadni a való életet. Valóságos, eredeti, átélhető pillanatokat csak akkor tudsz átadni a közösségi médiában, ha át is éled azt a pillanatot. Egy poszt, egy üzenet csak akkor jön át, ha hagyod tényleg megtörténni, és ezt próbálod saját általad fotózva átadni. Ehhez pedig – mint ahogy az Instagram Stories sikere is bizonyítja – nem szükségeltetik csúcstechnológia, csak egy telefon és egy jó internet.

Az igazság az, hogy nem először szajkózzuk ezt: tavaly több konferencián is erről beszéltünk, most viszont azért kell erről beszélnünk, mert már a közösségimédia trendek is ezt támasztják alá. Felsorolunk hármat.

  1. A Facebook-Instagram tartalomstratégiája erre tendál.

Az, hogy a FOMO („fear of missing out” – avagy a felhasználó attól tart, hogy ha lemarad, kimarad) ennyire erősíti az Instagram sztorik hatékonyságát, nem véletlen: egy tudatos kontentstratégiával nagyon jól át lehet adni a legközelibb, legőszintébb pillanatokat is, ebben pedig sok hazai márkának meg kell látnia a lehetőséget. Itthon csak a celebek/influencerek látják csak ennek az előnyeit, pedig az üzleti szektor is okulhatna ebből – egy-két helyben dolgozó alkalmazott betanításával máris fellendítheted profilod „sztorizósabb” oldalát is.

  1. Nincs idő utómunkára!

Így van, ha valami történik, a legjobb, ha azonnal kommunikálod. A tervezhetőségtől ne félj. Példa: ha bevásárlóközpont kommunikációt viszel és tudod, hogy hétvégén rendezvényed van, csak biztosíts egy 1-2 fős stábot, aki telefonnal járkál majd ott, és elkapja a legjobb pillanatokat, amiket azonnal tovább is oszt. Ezeknek a tartalmaknak nem a fényelés és az utómunka tesz jót, hanem a gyorsaság és a hitelesség. Így rajongóid tudni fogják, hogy megközelíthető dologról van szó.

  1. Már a popkultúra is rájött erre.

Hírességek, influencerek, véleményvezérek ezrei állt át a professzionális fotókról a gyors, telefonnal fotózott posztokra, spontán Facebook LIVE-okra, és hát, amit ők vallanak, abban lehet valami. Érdekes látni, hogy már a mainstream felületek, de még a művészek is kezdenek átállni a költséghatékonyságra. Billboard-címlapfotó iPhone-nal, vagy egy para horror, az Unsane, szintén csak iPhone-nal, csak hogy a közelmúltból is láss néhány erős példát. Ahogy fejlődik a technológia, úgy fog minden leegyszerűsödni, úgy lesz mindent egyre könnyebb megvalósítani, gyorsan és könnyen.

Mi így látjuk a helyzetet, és örülünk, hogy így alakulnak a trendek. Nem csak a felhasználóknak lesz így jobb, de mi is sokkal jobban szeretünk így dolgozni, mint stockokkal, Photoshop előtt görnyedve.

 

Vaszkó Iván
Vaszkó Iván
social media manager