Mindea

en

Instagram Stories vs. Snapchat- Meghalt a király, éljen a király?!

Mi is sokat írtunk az elmúlt időszakban a Snapchat szárnyalásáról, azonban most valami fordulni látszik, lehet eddig tartott a siker?

Az Evolution konferenciás előadásomra való felkészülés közben sokat gondolkoztam azon, hogy mekkora hatalommá nőtte ki magát a Facebook és mik azok a platformok, amik még valóban versenyeznek vele.

A Snapchat mindenképp ide sorolható.

A felhasználószám dinamikusan nő, az átlag 16 éves tinik körében már ez a legmenőbb platform:

Ebből a grafikonból jól látszik, hogy a Facebook számára valódi ellenségről beszélünk, hiszen épp az utánpótlást, a felnövő generációt szipkázza el előlük. Egy vadiúj szolgáltatást hozott a közösségi média piacra, az “eltűnő” üzeneteket, ami hamar talajt fogott. A Facebook túl nagyra nőtt világában, ahol már senkinek sincs magánélete, a Snapchat visszatért az alapokhoz és újra privát szférát kínált a felhasználóknak, akiknek ez nagyon tetszett.

A Facebook ezt felismerve, korábban vételi ajánlatot tett a Snapchatre, amit azonban elutasítottak.

Így a Facebook ellentámadásba lendült és a Stories funkciót sorra beépítette saját szolgáltatásaiba: először az Instagramba, majd a Messengerbe, most a Whatsappba és már a Facebookba is.

És a stratégia működni látszik, a felhasználók tömegesen vándorolnak át az Instagram storyra Snapchatről. A többi szolgáltatás story funkciója nem igazán látszik jól működni, legalábbis egyelőre. Miért jobb a felhasználóknak az Instagram story? Mert 2 szolgáltatást kapnak 1 helyen: a csodásan szerkesztett fotókat, amit az Instagram eddig is adott és a storykat, ráadásul egy UX szempontból sokkal jobb felületen, mint a Snapchat. Szóval nem kell megint még 1 felületet “gondozni”. Pláne mi lesz, ha megnyitják az átjárást az egyes platformok között? A sztoridat feltöltöd egy helyre és az megjelenik mindenhol?

Az Instagram csapata jól kielemezte a Snapchat előnyeit és hátrányait és az utóbbikat remekül kijavította.

Mik is ezek?

  • – Egy felhasználó Instagram storyjai között lehet váltani, míg Snapchaten nem.
  • – Vagy hogy a storykban be lehet tagelni más felhasználókat, illetve el lehet helyezni kifele mutató linkeket.
  • – A live funkció, amiről követőink értesítést kapnak.
  • – Van benne ‘tap and freeze’, meg tudjuk állítani a storyt és megnézni közelebbről.
  • – A videó rögzítés módja is kényelmesebb: van hands-free opció és boomerang lehetőség is.

Ami még hiányzik, és igazán ikonikus a Snapchatben, azok az arc-maszkok, de hamarosan ez is megjelenik, hiszen korábban már megvették a Masquerade-et, ami a legprofibb arcmaszkolós app.

Amiben még ereje van a Snapchatnek, az a meglévő felhasználói bázisa és a Spectacles, a saját szemüvege. Ez utóbbi lehet igazán komoly erő még.

Rengeteg bloggert, márkát követek Snapchaten, és egy ideje feltűnt, hogy egyre kevesebb a story, már alig osztanak meg, illetve egyre többször azt osztják meg, hogy kövessem Instagramon is. És a trendről külföldi hírek is elkezdtek szólni. A hivatalos adatokat még várjuk.

Azt gondolom nagyon izgalmas időszak elé nézünk ebben a háborúban az elkövetkező néhány hónapban. A Snapchat komoly kihívással szembesült, vajon sikerül-e megbírkóznia vele? Tudja még tovább erősíteni a pozícióját? Vagy már nem is akarja, kimaxolta a tini célcsoportot és eladja magát a Facebooknak rekordösszegért? Kíváncsi leszek 🙂

A témáról bővebben az Evolutionön, szerdán 9:50-kor a Közösségek teremben 😉

Mészáros Beatrix