Így lett a magyar Snapchat userek 1%-a követőnk 1 hét alatt

Egy ideje már mondogatjuk, hogy érdemes a Snapchatet is bevenni a social media mixbe, ha fiatalos, trendy márkád van. Jó példákról írtunk már korábban itt.
A magyar piac még egyáltalán nem ismerte fel az ebben rejlő lehetőségeket, így a legelsők között indítottuk el az Arena Plaza snapchat profilját @arenaplaza
A teljes social stratégiánk része, hogy releváns, hiteles, tartalmakkal és információval lássuk el minden platformon az Arena Plaza rajongóit, ez egy pláza, aminek tényleg lelke van.
Hogyan indultunk el a Snapchattel?
Létrehoztuk a profilt, és terveztünk rá egy nyereményjátékot, ami exkluzívan, csak itt volt elérhető. A játék 7 napig tartott, naponta változó tartalommal. Ez több szempontból is fontos volt:
- – egyrészt mert egy My Story 24 óráig elérhető, így kell a folyamatosan változó tartalom
- – 7 napig tartó játékkal folyamatosan fenn tudtuk tartani az érdeklődést és aktivitást generálni
A játék mechanizmusa egészen egyszerű volt, beauty ajándékcsomagokat sorsoltunk naponta. Az egyes ajándékokról naponta kikerült egy My Story, amit a játékosoknak print screenelnie kellett és feltölteni Instagramra #ArenaFesztival hashtaggel:
A játékot természetesen a Facebook és Instagram közösségeinkben is kommunikáltuk.
És milyen eredményt hozott?
840 követőnk lett 1 hét alatt, ami nagyjából a magyarországi felhasználók 1%-a!!! És azóta is folyamatosan követnek minket újabb és újabb felhasználók.
(Fontos azért hozzátenni, hogy nincs pontos információnk a magyarországi felhasználók számáról, hozzávetőlegesen 80-100 000-re becsüljük, a Facebook Audience Insights adatai alapján)
A platform annyira személyes, hogy rendszeresen kapunk a követőktől fotókat, csak úgy, hogy megmutassák nekünk mit csinálnak a plázában. Hát kívánhatunk ennél többet? 🙂
És tudjátok mi még zseniális a Snapchatben? Hogy az azóta kikerülő snapjeinket a követőeink 40-50%-a meg is nézi! És itt bizony nincsen bannervakság, amikor rákattint a MyStory-ra, akkor a felhasználó a telefonját a kezében tartva, kimondottan a mi tartalmunkat nézi. Az egész teljesen opt-in, mert csak akkor látja a snapet, ha rá is kattint. Ez az a fajta elköteleződés, amit a többi közösségi média platform már szinte teljesen elveszített a reklámok terén.
Még egy érdekesség arról, hogy Amerikában melyik a legnépszerűbb közösségi média platform a tinik körében:
Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, igazán nem tudtuk, hogy mire számítsunk, hiszen itthon még nem kezdték el a cégek használni a Snapchatet. Talán ennek is köszönhetjük a kiváló eredményt, hogy ismét úttörők voltunk 😉