Mindea

en

Snapchat marketing – fiatal célcsoportra bomba ötlet

Tudtad, hogy Magyarországon tinik sokasága használja a Snapchatet? És hogy a világban márkák tömkelege komplett kampányokat épít rá? Bizony ám!

Na de először is, mi az a Snapchat?

A Snapchat egy videó küldő mobil applikáció, ami visszahozta az intimitást a közösség média kitárulkozó világába azzal, hogy az üzeneteidet közvetlenül a kontaktjaidnak tudod elküldeni, amik rögtön azután, hogy megnézte, törlődnek is. Rövid kis pillanatokat tudunk küldeni ismerősinknek, egy Snap ideje 1-10 mp-ig terjedhet. Érdekesség még, hogy a Snap megnézése alatt az ujjunkat végig a kijelzőn kell tartani, ezzel is nehezítve, hogy képernyőfotót tudjunk készíteni a megtekintett tartalomról. Hát, a Snapchat aztán teret ad a huncutkodásnak 😉

Épp ez az oka annak, hogy a tinédzserek körében olyan népszerű az app. Nézzük hogy állnak a számok Magyarországon:

(az adatok nem tökéletesen pontosak, azokat a Facebook hirdetéskezelőjéből vettük, de meglátásunk szerint ezek eléggé reális számok)

blogra - snapchat1

blogra - snapchat2

Ahogy az adatokból látszik, a tipikus magyar Snapchat user városi, 16-21 éves fiatal. Összességében amúgy 100 m+ Snapchat felhasználó van a világon és napi 700m fotót és videót osztanak meg a userek!

És miért izgalmas marketing szempontból a Snapchat?

Az üzeneteid nem tűnnek el egy túltelített hírfolyamban, azt közvetlen a követőidnek küldöd el, akkor nézi meg, amikor ideje van rá, utána pedig eltűnik. Ráadásul mivel végig az ujját a képernyőn kell tartsa, biztosan az üzenetedre fog figyelni.

Mik a lépések, ha elindítanád a Snapchat csatornád?

  1. Tartalmat kell előállítani: ezek lehetnek például mini tutorial videók vagy hangulatjelentések, backstage videók vagy mutasd be a terméked használat közben. Itt is fontos,  mint minden social media platformon, különösen a Snapchatet használó Y generáció számára, hogy ne sales üzenetekkel kommunikálj, hanem sztorikkal, útmutatással!
  2. Ha kitaláltad a tartalmad, akkor tálald kreatívan. Ne feledd, ide teljesen egyedi tartalmat kell fejleszteni!  Egy kupont például kiküldhetsz ilyen kreatívan is:eg-grubhub-pizza
  3. Szerezz követőket! Ez több módon is lehetséges: hirdesd a Snapchat csatornádat más platformokon és indíts egy ötletes promóciót, amire az alábbiakban mutatunk is néhány példát:

Ez a H&M kampány például zseniális:

De az Audi példáját is tanítani lehetne, hogy hogyan tud egy tradícionális, alapvetően 30+-os márka fiatalokat elérni:

 

Amerikában az is bevett szokás, hogy rendezvényeket Snapchaten közvetítenek, így tett például a Coachella is:

Reméljük meghoztuk a kedved, mi nagyon szívesen ötletelnénk egy magyar Snapchat kampányon 😀

Mészáros Beatrix