Mindea

en

Miért jó még mindig az Instagram?

Közvetlen, egyszerű, virális, gyors. Mi az? Persze, hogy az Instagram! Az Iconosquare összegyűjtött nektek néhány olyan adatot, amiből kiderül, hogy miként zárta a 2014-es évet az egyik kedvenc közösségi platformunk. Előtte jöjjön néhány felvezető adat.

4 év alatt sikerült elérnie azt az alkalmazásnak, hogy havi szinte 300 millió aktív felhasználót pörgessen a rendszerben. Elképzelni is nehéz, hogy mennyi komment, lájk, hashtag vagy éppen fényképet generálnak ezek a userek. De azért próbáljuk meg. Az Instagram blogja szerint, napi szinten, átlagosan 70 millió tartalom kerül fel az applikációba. A lájkokból is jut jócskán, megközelítőleg 2,5 milliárd naponta. Ebből 61% napi 1 tartalmat tetszikel, 30% pedig 10-nél is többet.

1_Instagram_Fact_byIconosquare

Ahhoz, hogy ilyen szép számokat tudjon felmutatni az Instagram, el kell időzni egy kicsit az alkalmazásban. Ami meg is történik, mivel 21 percet áldoz naponta az applikációra egy átlagos felhasználó. Ezt maga Mark Zuckerberg mondta.
De kik ezek az aktív felhasználók? Lehet róluk valamit tudni? Igen!
Az Iconosquare készített egy globális felmérést /16 000 válasz érkezett, 38 különböző országból 2014 márciusában/ , mely azt mutatja, hogy az Y generáció a legaktívabb réteg a felhasználók körében. A megkérdezettek 73%-át teszi ki a 15-35 év közötti regisztráltak. A maradék 27% összetétele: 6% 50 év alatti, 7% 15 év alatti, 14% 35 -50 év közötti.

A nagyobb és kisebb cégek rögtön kiszúrták a platform közvetlenségét. Emiatt egyre tudatosabban egészítik ki social tevékenységüket az Instagrammal. De miért is követik igazából a felhasználók az itt található márkákat? Az Iconosquare megkérdezettei alapján 3 irtó egyszerű a választ kaptunk:
– Szeretik az adott márkát.
– Új dolgokat szeretnének felfedezni.
– Érdekesnek és szórakoztatónak találják az adott márka tartalmát.

A kevesebb néha több elvét most az Iconosquare is alátámasztotta. Hiszen, ha minél több tartalmat osztunk meg egy nap alatt az Instagramon, annyival csökken az engagement, vagyis az elköteleződés.

Zárásként pedig jöjjön néhány olyan adat, amely meggyőzhet abban, hogy miért is érdemes a márkádat felvinni az Instagram felületére vagy éppen erősíteni a jelenlétét:

9_Instagram_Fact_byIconosquare
6_Instagram_Fact_byIconosquare

3_Instagram_Fact_byIconosquare

Ha érdekel a teljes kutatás, akkor KLIKK IDE.

 

Mészáros Beatrix