Mindea

en

Ajándékkártya checklist

Nem gondoltuk volna, hogy erről fogunk blogbejegyzést írni, de képzeljétek el azt tapasztaltuk, hogy kell. Sok kupon/vásárlási utalvány/ajándékkártya (mindenki másnak hívja, de mi most a levásárolható X forint értékű kártyákat értjük alatta) akadt mostanság a kezünkbe kampányaink során név nélkül, de mind multi cégtől.

És meglepően tapasztaltuk, hogy szinte egyik sem felel meg a tájékoztatás és esztétikum minimálisan elvárható szintjének sem.

Ezért úgy gondoltuk, hogy gyakorlati és esztétikai szempontból is összeszedünk egy checklistet ajándékkártya készítéshez.

Először is nézzük gyakorlati oldalról, milyen információnak kell rajta lennie?

  • érték (ez általában még megvan)
  • beváltási határidő (nem gondolnátok, de ez már kb. 50%-ban hiányzik!)
  • más akcióval összevonható-e vagy sem, egyszerre több kupon beváltható-e (na ez 90%-ban kimarad, persze csak kedvezménykuponok esetében releváns információ.)
  • hol lehet beváltani? Banálisnak tűnhet, és itt nem is a márkanévre gondolunk, hanem az üzlet(ek) pontos címére. Ha több is van, irányítsuk a weboldalra, ahol megtalálható ezek listája. Azt szeretnénk, hogy megtaláljanak, könnyítsük meg a dolgukat!
  • sorszám/egyedi azonosító/hologram (a hamisítás kivédésére)

 

Hogyan nézzen ki, milyen formátumú legyen?

Ha adunk magunkra, akkor egyáltalán nem papírfecniket bocsátunk ki, hanem szép, chippel ellátott plasztikkártyákat, amit mint egy bankkártyát tud használni a kedvezményezett. Azért erre is van példa, de sajnos ez a legritkább. Pedig ez a legbiztonságosabb verzió is.

Ha ez nem megoldható, akkor grafikussal készíttessünk egy az arculatunkhoz illeszkedő ajándékkártyát, amit jó minőségben nyomtassunk ki min. 300g-os papírra (minden sarkon van egy digitális nyomda) és tegyük egy ízléses borítékba, netán kössük is át egy selyemszalaggal. Mert hát így mégiscsak elegánsabb, mégiscsak ajándék, mégiscsak jobban örül a címzett, ha szép is.

blograMiért is fontos mindez?

– biztonsági okokból, hogy ne tudják az utalványainkat sokszorosítani, hamisítani

– a vásárlók tájékoztatása nemcsak kötelességünk, de saját érdekünk is

– egy ilyen utalvány a kommunikáció része, pláne mivel általában ajándékba adjuk, különösen fontos az esztétikum

És a végére egy lista, hogy mit NE tegyünk, avagy néhány példa az igazán rossz megoldásokból:

– Word-ben kinyomtatott A4-es papír. Ez talán a legrosszabb, amit láttunk és több is a kezünkbe akadt.

– pénztárszalag formájú blokk, mindez olcsó fehér borítékban

– kártya, amin van egy logó (nem túl ismert márka) meg egy összeg és semmi más infó

Fontosnak gondoljuk, hogy a kommunikáció minden apró kis eleme szép, kívántos és esztétikus legyen, mert ez mind befolyásolja a márkáról kialakuló képet. Szívesen segítünk, ha szükséges 🙂

Mészáros Beatrix