Mindea

en

Szexkonverzió – a nagy Tinder kísérlet

Légy gazdag vagy kacér! – avagy ki a menő Tinderen?

Úgy kezdődött, hogy akartam csinálni egy Tinder kísérletet, mert rengeteg kreatív lehetőséget láttam benne. A sors összehozott az Adatlaboros Mester Tomival, aki szintén azonnal rákattant a témára, így egy kávé mellett el is döntöttük, hogy ezt megcsináljuk.

A koncepció is hamar meglett, keressünk választ, bizonyítékot a mindenkit érdeklő demagóg párkapcsolati kérdésekre, amikről mindenki vitatkzott egy sör mellett valamelyik kocsmában:

Barna vagy szőke?

Számít-e a pénz?

Mennyire számít a külső?

Hányan vállalják a szerető státuszt?

És hogy célt is adjunk a dolognak, úgy döntöttünk, hogy a kutatás eredményeit először az Internet Hungaryn fogjuk bemutatni.

A kutatást 2 részből építettük fel: egy 1600 fős kérdőíves kutatásból és éles profilok teszteléséből.

A kérdőívezésből kiderült, hogy a megkérdezetteknek több mint 10%-a használta már a Tindert és a felhasználók zöme a 18-26-os korosztályhoz tartozik:

tinder felhasználók

Kiderült az is, hogy mi az, amire elsőre asszociálnak a felhasználók a Tinder kapcsán:

női_asszociációk_tinder férfi_asszociációk_tinder

A match-elés gyakran vezet találkozókhoz is, alább látható, hogy kinek hány Tinderes randija volt eddig:

találkozók_tinder

Nagyon kíváncsiak voltunk arra is, hogy ezeknek a találkozóknak milyen a minősége és utóélete. Mivel a fő asszociáció a szex, egyájszakás kalandokat könnyen hoznak össze a felhasználók, és ezt a férfiak 2-szer nagyobb arányban, mint a nők:

egyéjszakás kalandok_tinder

Azért a menthetetlenül romantikusak se keseredjenek el, jónéhány tartós kapcsolat is született már Tinderen, sőt eljegyzés is. Tartós kapcsolati arányban viszont a nők a jobbak:

párkapcsolati arány_tinder

A kutatás legélvezetesebb része az éles tesztelés volt, ehhez 6-6 különböző férfi-női profilt készítettünk saját magunkról.

A női profilok:

noi_egybe

A férfi profilok:

ferfi_egybe

Mindkét profilt egy semleges névvel láttuk el (Anna és András) és 25 éves kort állítottunk be.

A profilok éles tesztelését azonos napszakban végeztük, mindig péntek este 6 és 8 óra között, feltételezvén, hogy ilyenkor a legnagyobb az aktivitás. Bejelentkezés után a kutatási preferenciákban a kort és a távolságot a létező legnagyobbra állítottuk, ami 18-50 éves kor és 160 km. Az első 200 találatot húztuk jobbra (tetszikeltük) és azt vizsgáltuk, hogy 24 órán belül hány match-ünk lesz és hány üzenetet kapunk.

Az eredmény néhol meglepő, néhol a várakozásainknak megfelelő, és összhangban van a kérdőívezés eredményeivel, ami a hitelességét bizonyítja.

Tehát a sorrend a női profilnál:

Női Match Üzenet
  1. Kacér
110 53
  1. A Tinder legjobb csaja
103 44
  1. Titokzatos
87 44
  1. Alap
86 42
  1. Párkapcsolatban élő
56 25
  1. Barna
46 15

 

És a férfinél:

Férfi Match Üzenet
  1. Gazdag
20 1
  1. Orvos
16 2
  1. Titokzatos
11 0
  1. Alap
9 0
  1. A Tinder legjobb pasija
2 0
  1. Párkapcsolatban élő
2 0

Az eredményekből egyértelműen látszik, hogy a pasik a kihívó, kacér lányokat kedvelik inkább, ez összhangban is van azzal, hogy az első asszociációjuk a szex a Tinderrel kapcsolatban.

A lányok számára pedig fontos a pénz, úgy tűnik egy férfit az egzisztencia vonzóbbá tesz – láthatjuk az eredményekből.

Érdemes még megfigyelni a férfi-női eredmények közötti szignifikáns különbséget. A kérdőívből kiderült, hogy nagyjából fele-fele arányban használjak a férfiak és nők a Tindert, ám az adatokból úgy tűnik, hogy egy fiú mégis sokkal nehezebben akad horogra. Talán ennyire válogatósak a nők?

A kutatás segített abban, hogy néhány régóta folyó vita végére pontot tegyünk és eldöntsük a kérdést.

Az egészet mi nagyon élveztük, első sorban önmagunk szórakoztatására csináltuk, de azt vettük észre, hogy mások is nagyon érdekesnek találják.

A kísérlet során persze nagyon ügyeltünk arra, hogy senkit se bántsunk, egyik beérkező üzenetre sem válaszoltunk, a profilokat rögtön a 24 óra letelte után töröltük is.

Az Internet Hungarys prezentációt itt nézhetitek meg:

Szexkonverzió – a nagy Tinder kísérlet from Mindea
Nagy örömünkre az Origo vezércikként hozta le a témát és egy izgalmas Big Data anyagot faragott belőle, ezt itt találjátok.
És rengeteg adatunk van még, ha érdekel a téma még jobban, vegyétek fel velünk a kapcsolatot!
Mészáros Beatrix