Mindea

en

15 ok amiért át kell dolgoznod a Facebook-stratégiád

Napi egy poszt, heti hétszer. Azért ez valljuk be elég kevés, ugye? Te mióta használod ugyanazt a Facebook-stratégiát? Az új irány meghatározása önmagában nem elég, fontos, hogy folyamatosan kövessük az új trendeket és a megjelenő funkciókat, hogy mindig naprakészek legyünk. Segítünk, 17 pontba szedtük össze, hogy mire a legfontosabb figyelned. 😉

1. Profile és Page: tudd a különbséget!
Több okból is érdemes üzleted személyes profilját Facebook-oldalra váltanod. Mindenekelőtt nem sérted majd a Facebook szabályzatát. Ugyanakkor számos más előnye is van, többek között a Facebook Insights, ahol nagyon sok hasznos infót találsz oldaladdal, rajongóiddal és annak szokásaival kapcsolatban, ami sokat segít a hatékony közösségi média stratégiád kidolgozásában.

2. Igazolt oldalak
Egy ideje megjelent Facebookon a verified accounts jelenség, azaz igazolni tudod márkád, üzleted valódiságát (milyen gyönyörű szó ez). Végigjárva a folyamaton – ami általában annyit jelent, hogy rendesen van kitöltve az about rész, illetve egy a hivatalos oldalra mutató link kerül a descriptionbe – kapunk egy meseszép kék badget egy pipával jelezvén, hogy eredetiek és igaziak vagyunk. Miért jó nekünk mindez? A Facebook szívesebben jeleníti meg az ilyen oldalaktól származó tartalmakat, vagyis rajongóid gyakrabban találkozhatnak majd veled.

3. Az userek fele már mobilon facebookozik
Főleg a 18-29 éves korosztálynál vehető észre, de bizony a Facebook app vezeti az AppStore-t és a Google Play áruházat is. Érdemes tehát mobilra is optimalizálnod az oldalad, és olyan külső weboldalakat linkelni, amelyek reszponzív felületek.

 

4. Madarat tolláról… a cover photo
Fontos az első benyomás, ez 2011 óta a Facebook oldaladra is igaz. Használd ki a borítókép adta lehetőségeidet, hiszen ez is egy szuper kommunikációs felület! Néhány jó tanács: legyen színes, a lényeg középen vagy jobbra igazítva jelenjen meg a jobb mobil optimalizáció érdekében. Ha pedig hirdetni szeretnéd, itt is figyelj a 20%-os szabályra.

5. A fiatal felhasználók még mindig tarolnak
Gyakran mindenféle cikk megjelenik, hogy a fiatalok egyre inkább elhagyják a Facebookot és más közösségi oldalakat keresnek maguknak. Habár ebben van igazság, még mindig hatalmas szeletet jelentenek a kék tortából.

6. Csak nevetni jönnek
Mindannyian találkoztunk azzal a jelenséggel, hogy csak pörgettük a “falat” céltalanul, aztán jött valami funny content. Sok felhasználó csak azért jelentkezik be hogy elüsse a munkaidejét valami érdekeset, humorosat lásson. Erre érdemes tudatosan készülni, és valami kreatív szórakoztató tartalommal előrukkolni. Nagy kedvencünk az Oreo ebben.
oreo
7. A tartalom kapcsolódhat a nagy eseményekhez
Ez szorosan hozzáfűződik az előző ponthoz, érdemes kihasználni a ziccereket. A fentebb említett Oreo egy egész weboldalt szentelt ennek Daily Twist néven, ahonnan aztán bőven kerülnek ki a jobbnál jobb bejegyzések. 🙂

8. A #hashtag kérdéskör
A hashtag rendszerint megosztó dolog a Facebookon. Sokan értelmetlennek tartják, mivel más oldalaktól eltérően a nagy tesó nem raktározza a posztokat a végtelenségig. A nagy Amerikában mégis jól működik, itthon egyszerűen csak nem használják. Érdemes kétszer átgondolni, hogy van-e értelme beleásni magunkat.

9. Képek mindenek felett
Képek, képek, képek! Világos? A Facebook algoritmusában is megváltozott, és sokkal több olyan bejegyzést jelenít meg, amihez kép is lett csatolva. Érdemes saját, kreatív tartalmat posztolni, és ne hanyagoljuk el a posztjaink arculatát sem: szülessen egy letisztult, brandingelt, egységes megjelenés.

10. Kapcsold össze, de ne ész nélkül!
Mi csak ajánlani tudjuk, hogy kapcsold össze a közösségi oldalaidat, de semmiképp nem javasoljuk, hogy automatikusan megossz mindent az összes felületen. Ehelyett válogasd a posztjaid, és te döntsd el, melyik kerüljön ki más oldalakról (twitter, instagram) a Facebookra! Egyrészt nagyobb eséllyel jelenik majd meg az, és a rajongóid sem fognak görcsöt kapni a spameléstől.

11. Facebook  + Instagram = A legütősebb kombó!
Egy apró kitérő, de biztos recept. Készíts Instagram profilt márkádnak, üzletednek és szuper eléréseket produkálhatsz mindkét platformon. Mint ahogyan azt korábban megírtuk, a felhasználók fele már mobilon használja a Faceboot, így a két oldal között nagyon egyszerű váltani!

12. Az érdekes videók hódítani fognak
Facebookéknál igyekeznek folyamatosan csiszolni az algoritmusokat, hogy egyre több olyan tartalom jöjjön velünk szemben a feeden, ami valóban érdekel minket. Ez a videókra is érvényes. És ha egyszer beindul a gépezet…

13. A hirdetések fontossága
A hirdetések egyre szükségesebbek a Facebookon, nélkülük gyakorlatilag feleslegesen készül a tartalom, nem talál (vagy alig) majd befogadóra. A Page Like hirdetés egyik szuper és cseles formája, ha a beállításokban meghatározzuk, hogy a hirdetés felett megjelenjen az, hogy melyik ismerősünk lájkolta az adott posztot vagy oldalt. Használjuk, ki, ez a fajta “ajánlás” jobban működhet egyszerűbb társánál. 🙂

14. Storytelling
Régóta hangsúlyozzuk mi magunk is, hogy milyen fontos, hogy posztjaink szóljanak valamiról. Régóta nem működnek a “lájk ha tetszik” meg “vegyél telefont nálunk” jellegű hirdetések. Érdemes hirdetéseinket, posztjainkat több lépcsősre építeni, pl. derüljön ki márkánk története a kezdetektől. Ez olyan backstage, privát jellegű tartalom, amit érdekesnek fognak találni rajongóid, hiszen beavatod őket a céged rejtelmeibe.

15. A Facebook tele van álláskeresőkkel
Mégis miért ne használnád a legnagyobb közösségi oldalt, ha épp munkatársat keresel? Ha csak a józan eszünkre hallgatunk: mennyit lóg egy ember a Facebookon és mennyit bárhol máshol? Na ugye. Hirdetésed szuperül be tudod célozni, így biztosan a megfelelő emberekhez jut majd el a lehetőség.

Forrás: http://blog.hootsuite.com

admin
the most most