Mindea

en

Elstartoltak az új „jobboldali” hirdetések

A Facebook már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy változni fognak a sidebar hirdetések, azonban csak most jutottak el odáig, hogy ténylegesen elinduljon az új design. Na de mi is ez pontosan?

A „jobboldal” kicsit mindig mostohagyerek volt mind a hirdetők, mind pedig a Facebook részéről, a userekről (akik leginkább észre sem vették, hogy záruljon a kör) nem is beszélve. Kicsi volt, csúnya volt, láthatatlan, de a miénk. Szerencsére a Facebook a jobb később, mint soha elvét követve rájöttek, hogy ez tulajdonképpen senkinek sem jó, így megérkezett az új sidebar, a redesign, ami remélhetőleg már több nyomot hagy mindenkiben.

NewSidebarAds

 Ahogyan láthatjuk, sokkal nagyobbak lettek a hirdetések, és a fókusz itt is átkerült a képekre. Az új design tükrözi a megújult hírfolyamot, a hirdetés azonos arányokkal dolgozik, ami azt jelenti, hogy elegendő lesz egy képpel dolgoznunk a hirdetéseinknél és a sidebar hirdetéseknél is számolnunk kell a jövőben a 20%-os szabállyal.

Na de mennyi az annyi? A Facebook saját oldalán közzétett cikk szerint az előzetes tesztek szerint akár 3-szor magasabb lehet az engagement az új külsővel. Ugyanakkor jelezte, hogy a CPM fronton mérsékelt növekedés (az a borzasztó diplomatikus „moderate increase”) várható, ami nem túl bizalomgerjesztő, hiszen a neten egyre több cikk kering arról, hogy folyamatosan drágul az elérés.

Itt is lesz egy átfutási idő, hogy senkinek se fájjon annyira a változás. A menetrend:

  •  Június 24.: Tegnap elindult az új hirdetési forma. Azok a hirdetések, amelyek megfelelnek az új design követelményeinek, automatikusan úgy jelennek meg, de a régi típusú hirdetésekre is marad lehetőség.
  • Június 24-től folyamatosan: Elkezdődik a CPM emelkedése annak függvényében, ahogyan a hirdetők fokozatosan átváltanak az új típusú hirdetésekre.
  • Augusztus 1.: Minden augusztus elseje után beérkező hirdetésre már vonatkozni fog a 20%-os szabály.
  • Szeptember 1.: A 20%-os szabályt visszamenőleg alkalmazzák minden meglévő jobb oldali hirdetésre. Megszűnik teljesen az eddigi régi design szerinti hirdetés, vagyis legkésőbb eddig kell frissítenetek!

Szerintünk az új hirdetés design mindenképp jó irány, user és hirdető számára egyaránt élvezhetőbb és fogyaszthatóbb lesz, kíváncsian várjuk a gyakorlatban! 🙂

admin
the most most