Mindea

en

Mobilra hangolva

Idehaza még lassan ismerik fel, de a tengerentúlon már teljesen egyértelmű, hogy a jövőben az lesz sikeres az interneten, aki speciálisan alkalmazkodik a mobilos felhasználók igényeihez is. A tengerentúlon ma már többen használnak mobiltelefont internetezéshez, mint asztali gépet! Magyarországon persze még nem ez a helyzet, de egy-két éven belül nálunk is hasonlóak lesznek az arányok, ez biztos!

Inkább a keresőoptimalizálók számára fontos esemény, de számunkra is hasznos információkkal szolgált Matt Cutts és a Google webszemét elleni osztályának éves beszéde. Itt lehet némi képet kapni egyébként arról, mit is tervez a Google a jövő évre. Amiért ezt említem, hogy a Google is egyértelműen kiemeli a mobilozás fontosságát. Matt Cutts elmondta, hogy a videóhirdetések 6%-a történt mobilról 2011-ben, 2012-ben 25%-a, míg 2014-ben már 40%-ra számítanak. A marketingesek már legtöbben látják ezeket az arányokat, de egyelőre nagy fejtörést okoz a mobilban lévő lehetőségek kiaknázása. Ennek áthidalására egyébként a Google nemrég kiadta a „The Mobile Playbook”-nak nevezett kiadványát, amely azt taglalja, hogyan lehetne ezeket a lehetőségeket megragadni. Nagyon sok érdekességet foglal össze, érdemes belenézni, de néhányat azért kiemelnék, mert fontosnak tartom például, hogy a mobilos keresésék kétharmad otthonról történik, a hirdetésre történő kattintások 88%-a az organikus keresés közben történik, és hogy a Nielsen felmérése szerint a mobilos konverzók felénél a vásárlás egy órán belül megtörténik! Ezt nem is gondolnánk, ugye?

De persze nem csak a Google-ben fontos téma a mobil. A digitális piac elemzésével foglalkozó comScore 2012 májusában kiadott egy közleményt arról, hogy a mobilozásra fordított idők 80%-át applikációk használatával töltik a felhasználók. Ez pedig egy döntő érv lehet, ha éppen azon gondolkodsz, hogy hozz-e létre mobilra specializált appot.

A szintén mobil analitikákkal foglalkozó Flurry pedig még idén áprilisban készítette az alábbi grafokont, mellyel egyértelműen foglalta össze, hogy a tabletről és okostelefonról történő applikációhasználat magasan veri a böngészők használatát. Ami pedig örök, és meg se lepődünk, hogy az appok esetén is a Facebookozás még mindig csak tör előre.

flurryA lényeg, hogy kezdjünk el komolyan foglalkozni a témával, ha eddig nem tettük meg! Ha például nincs a weboldaladnak mobil nézete, sürgősen kezdj el dolgozni rajta. Azok az oldalak egyébként, amelyek Flash tartalommal rendelkeznek, de a mobilt használónak nincs engedélyezve a Flash tartalom megjelenítése, automatikusan hátrébb sorolódnak.

admin
the most most