Mindea

en

Facebook újítások – tudnak ha akarnak

Az utóbbi időben egyre másra jönnek az újítások a Facebookon. Erőteljesen azon dolgozik a csapat, hogy kielégíthessék a felhasználók igényeit és igazi super social site lehessen. Talán el is hisszük most már, hogy képesek nagyok maradni.

A legfrissebb változtatások a hírfolyammal állnak összefüggésben. Néha hajlamos volt megbolondulni és rendszertelenül jelenítette meg nekünk kronológiai káoszban a bejegyzéseket. Ezt most már szerencsére elfelejthetjük, mert minden valós időben fog megjelenni.

 

Szerencsétlen nem olvasott posztoknak is kedvezett a szerencse, mert az új algoritmusnak köszönhetően némelyik előrébb kerül a hírfolyamban. Rangsorolás továbbra is lesz, viszont nagyobb eséllyel fogunk újdonságokat látni a saját hírfolyamunkban, amivel jelentősen megnöveli a Facebook az interakciók számát.
( Megjegyzés: Ha valós időben fognak a posztok megjelenni, akkor hogyan fognak előrekerülni a nem látott posztok? )
A szuper 50!
A Facebook most már figyelni fogja, hogy ki az az 50 márka vagy magánszemély, akikkel utoljára kapcsolatba kerültél. Ennek megfelelően fognak a bejegyzéseik kiemeltebb figyelmet kapni a megjelenésben.

Hozzánk is elérkezett végre a várva várt új Insights. Gyönyörű és okos, sokkal több mindent  tud, mint korábban.

Szerencsénkre most már nem kell bíbelődni a letölthető, kilométer hosszúságú táblázatokkal, amiből úgy kellett kibányászni a kívánt számokat. Ráadásul elég erős vizualitást kapott, amivel könnyedén összevethetjük a különböző időszakok eredményeit. Annak is örülhetünk, hogy a Facebook észrevette, hogy a negatív visszajelzésekről muszáj részletesebb képet adniuk. Ennek köszönhetően hirdetéseinket jobban tudjuk majd optimalizálni.

De itt még bőven nincs vége, tartogat más nyalánkságot is az újítás. Például láthatjuk, hogy mely bejegyzés típusok generálták a legnagyobb elérést és interakciót.

Egy könnycseppet azért itt elmorzsoltunk, mert nem választja ketté a fizetett és nem fizetett bejegyzéseket. Tehát mindent ömlesztve láthatunk. Ezért, ha valaki sűrűn él az offer lehetőségével, akkor neki az offer lesz a legsikeresebb bejegyzés típusa. Ami azért sem meglepő, mert nincsen offer hirdetés nélkül.

Most pedig jöjjön a legizgalmasabb része az újításnak. Ezzel a funkcióval láthatjuk, hogy a rajongóink mikor is aktívak igazán. Mi azt mondjuk, hogy ezt még ne vegyük teljesen komolyan, de az általános tapasztalatainkat fedik. Az ötlet azért még így is csillagos ötöst érdemel.

De még lehet találni finomságokat. Például, ha megnyitunk az insightsból egy bejegyzést, akkor egy felületen látunk mindent, amit korábban szétszórva érhettünk csak el. Lebontva, hogy az oldalról és a megosztásokból mennyi like, hozzászólás vagy megosztás érkezett:

Még egy dolog! A Talking about this mutatót a Facebook újragondolta. Helyébe lépett az Engagement, amit elemeire bontva tudunk vizsgálni:

A régi frissítések és újítások rossz szájíze elillant és a Facebook most már komolyan veszi a fejlesztéseket. Egyre több lehetőséget kínál arra, hogy vállalkozásunk a lehető legjobban érvényesüljön. Szóval thumbs up, szép munka volt. 😉

Mészáros Beatrix