Mindea

en

A tartalom hatalom!

Ez pedig igaz minden social media platformra. De vigyázni kell, mert a tartalom az kétélű fegyver. Elsülhet jól is, miszerint ezáltal vonzzuk be a célközönséget. Viszont, ha nem mérjük fel a lehetőségeket és saját kedvünk szerint cselekszünk, akkor olyan emberek fognak követni minket, akik a téves tartalom miatt tévedtek oda. Ebben az esetben csalódik a felhasználó és így csalódik az oldal üzemeltetője is. Néha a legjobb irányt nem a cégek rajongói oldalai mutatják, hanem a vicces, kreatív rajongói közösségek. Erre egy jó példa a kimagasló rajongói számmal és Talking About This mutatóval rendelkező Tibi atya – fiktív személy – rajongói oldala.

kreatív tartalom facebook

Az előítéleteinket félretéve, megláthatjuk az oldalt hatalmasra emelő építőköveket: aktualitás, kreativitás, egyediség.

Aktualitás:
Az up to date tartalmak a legérdekesebbek. Hiszen a napjainkról szól, amihez mindenki hozzá tud szólni és mindenkinek van róla tapasztalata. Tehát,  ha az aktualitásba illesztjük bele cégünk termékeit/szolgáltatásait, akkor sokkal emészthetőbb lesz a rajongók számára.

Kreativitás:
Tibi atya nagyon jól csinálja. Minden tartalma “brandingelt”. Vagy az aktualitást gyúrja össze saját magával, aminek az eredménye egy roppant vicces  vizuális tartalom.
a jó facebook kommunikációTermészetesen mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója és a céges policy-je ér.

Egyediség:
Maradjunk a példaoldalnál. Az említett oldal üzemeltetői vagy saját tartalmat raknak ki vagy perszonalizálják a tartalmakat. A lényeg, hogy máshol, abban a formában sose fogjuk újra látni és ettől lesz a rajongóknak izgalmas és érdekes.

Ha ezt a három elemet egymásba gyúrjuk, akkor egy igazán dinamikus és folyamatosan megújuló oldalt tudunk üzemelni. Viszont vigyázzunk arra, hogy tényleg sikerüljön fenntartani az érdeklődést és ne ragadjunk le egy az egyben a korábban már bevált módszereknél. A HungaroMém, amilyen gyorsan berobbant, olyan gyorsan tűnt is el. A miértje pedig egyszerű. Kifogytak a lehetőségekből, de ami a legfontosabb, az egy kaptafára épített kommunikáció és ez unalmas lesz egy idő után és erőltetett.
Tehát tartsuk szem előtt a kommunikáció szenthármasságát (aktualitás, kreativitás, egyediség) és járjuk a saját utunkat. 😉

Mészáros Beatrix