Mindea

en

Elég-e egy közösségi hálózat?

integrált social mediaA válasz nagyon egyszerű: NEM

Egyre jobban körvonalazódik, hogy nem lesz olyan trónfosztás, mint anno az iwiw-facebook idejében, viszont a felhasználói szokások változnak. A userek egyszerre több hálózatot használnak különböző tartalmak fogyasztására, különböző céllal. De miket és mire?

Elsőként nyilván a Facebook, ezt már mindenki használja, aki kicsit is internethasználó, főként a barátokkal való kapcsolattartásra.

Twitteren osztjuk meg a legfrissebb híreket, update-eket.

A fotókat egyre inkább Instagramon tesszük közzé, művésziesítve.

Pinteresten lakásdekorációs ötleteket keresünk meg receptek és csodaszép ruhákról ábrándozunk.

Foursquare-en csekkolunk be amerre járunk és gyűjtjük a pontokat meg a badge-eket, hogy jól legyűrjük a barátainkat.

YouTube-on hogyan használd? videókat nézünk vagy egyszerűen zenét hallgatunk, lejátszási listákat készítünk.

TumblR-en vezetjük a blogunkat, és szórakoztató underground tartalmat keresünk.

LinkedIn-en az üzleti kapcsolatainkat építjük.

Te melyik hálózatokat használod a fentiek közül? Biztosan többet is, hanem mindet és még ezen kívül párat.

Na de hogyan érinti ez a marketinged?

Ha ennyi platformot használunk a mindennapi életben, akkor vajon a marketing miért főként csak a Facebookra korlátozódik?

Magyarországon van ez így, külföldön már minden közösségi platformra külön jelenlétet terveznek és menedzselnek a márkák.

Mert minél többoldalról támadjuk a felhasználót, annál hatékonyabban tudjuk megadni neki a közösségi élményt és tudjuk bevonni őt a márkakommunikációba.

SEO szempontból is nagyon fontos, hogy több platformon légy jelen, erről már írtunk itt korábban.

És ami nagyon fontos, hogy bizony minden platform más és más, meg kell ismerni a speciális tulajdonságait és aszerint kell külön tartalmat készíteni mindegyikre.

Ez persze sok energia, de miért éri meg?

Mert sokkal fogékonyabbak a felhasználók a közösségi tartalmakra, mert az nem olyan steril, mint a hagyományos reklám, sokkal emberközelibb.

Mert a márkád, céged részesévé teheted őket.

Mert a konkurenciád is minden oldalról támadja őket.

És milyen a jó integrált social media stratégia?

  • Légy jelen minél több platformon, ahol a célcsoportod elérhető!
  • Linkeld keresztbe a profilokat!
  • Buzdítsd a rajongóidat, hogy a többi profilon is kövessenek!
  • Minden platformon legyen egyedi, oda illő kontent!
  • A legfontosabb kulcsszavaidat használd mindegyik platformon konzekvensen!
  • Integráld a social plugineket a weboldaladba is!

És, Te melyik közösségi média felületeken vagy jelen?

 

 

 

Mészáros Beatrix