Mindea

en

Játékos lehetőségek az Instagramban

Egyre jobban kezdik felismerni a cégek a lehetőségeket a fotómegosztó oldal működésében. Az Instagram továbbra is a  legaktívabb közösségi oldalnak tekinthető. A havi 90 millió aktív felhasználója 40 millió fotót és másodpercenként 8500 like-ot termel ki. Mindezt csupán passzióból. De mi történik akkor, ha irányzottan motiváljuk és buzdítjuk a felhasználókat a játékra? Most ennek jártunk utána.
instagram cégeknek

Egy korábbi bejegyzésünkben párhuzamot vontunk a facebook és az instagram játékai között. Most újra elővesszük a témát és mélyrehatóbban megvizsgáljuk, hogy milyen játékot lehet futtatni ezen a platformon és milyen lehetőségek rejlenek benne.

instagram játék

A T-mobile Stopigram nevezetű játéka lesz a mintánk, ami egy gyerekkori nosztalgiával párosított promóció. Háttér-információnak annyit érdemes tudni, hogy ezzel a kampánnyal a T-mobile az új 4G szolgáltatását szerette volna ismertebbé tenni. Az Instagram pedig telis-tele van mobilinternetet használó fiatalokkal. Tehát a játék a legpotenciálisabb felhasználókat szólítja meg.
instagram kreatív promócióAkkor ássunk mélyebbre. Röviden: A játékosoknak le kell stipistopiznia egy témát. Le kellett fotóznia azt a bizonyos témát. Ha a témában  ő az első, akkor jó eséllyel indul a nyereményekért. (Meg kell hagyni, nem a legegyszerűbb és legkövethetőbb játék. Viszont a kivitelezés és igyekezet piros pontot érdemel!) Meg kellett adni a #stopigram és #kategórianeve hashtag-eket, hogy indulhasson a játékon. Ezen felül a követhetőség érdekében a Facebookon egy alkalmazásban jelentkezni kellett. Lehet kicsit problémás ez a 2 lépcsős verifikálás, de szükséges, hogy szervezőként tisztességes és követhető Instagram játékot indítsunk.
Az eredmény pedig 3686 nevezett fotó. Ez elég szép teljesítmény, ahhoz képest, hogy a játék csak 11 napig tartott.
Most sokan azt hihetitek, hogy egy ilyen játékkal nem lehet irányzottan targetálni és csak az általunk potenciális vásárlónak tartott réteget megcélozni. A kulcs a hastgag-ben rejlik! Bármilyen témával lehetséges követőtábort kiépíteni Instagramon. Ha kertészeted van, akkor a kertészkedéssel kapcsolatos hashtag segítségével kell játszani. Ha egy webáruházad, akkor a profilodnak megfelelő terméked adta témákkal kell játékot indítani. (pl.: elektronikai webáruház – #alegöregebbkütyüm) Aki pedig indul a játékon annak biztos valamilyen köze van a témához. Az platform adta játékosság szinte megkívánja a kreatív ötleteket. Minél merészebb, minél bátrabb az elképzelés annál többen szeretnének vele játszani.
Viszont nem érdemes a véletlenre bízni a promóció sikerét. A legjobb, ha felvesszük a kapcsolatot nagy, magyar Instagram közösségekkel, akik összegyűjtötték a legaktívabb felhasználókat. (Mellesleg ezek a felhasználók imádják használni a hashtag-eket!) Ilyen tábor például a Magyar Instagram Közösség (mik).

instagram játék cégeknekÉrdekességképpen még annyit elmondanánk, hogy nagyon sokan visszaélnek az Instagram közösség aktivitásával és jóindulatával. A hónapokban indult egy hamis promóció, amit az Etidah Airways nevével futtattak. A megtévesztő játék lényege az volt, hogy kövessék a profilt és a #EmiratesPromotion hashtag használatával készítsenek képet. Az első 20 000 követő (igen, ezt a hatalmas számot nagyon sokan be is vették) páros repülőjegyet kap Dubaiba. Nos, az átverés nem érte meg a 20 000 követőt. Mielőtt törlésre került a profil közel 13 000 ember játszott el az emírségi nyaralás gondolatával.

Szeretnéd jobban megismerni a többi közösségi média platformot?
(Pinterest, TumblR, Google+, Foursquare, Twitter, YouTube, Instagram)
Akkor a következő webináriumunk érdekes lehet számodra:
Élet a Facebook-on túl
A webinárium időpontja:
2013.05.22. 15 óra

regisztráció

Mészáros Beatrix