Mindea

en

Egy kis összefoglalás a 2012-es digitális reklámköltésről

Sokat írtunk már a digitális platformok, főként közösségi média létjogosultságáról. Most egy nagyon rövid összefoglaló álljon itt még a bizonyítékokról, ám ezúton beszéljenek a számok.

Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország elvégezte ismét a digitális reklámköltések felmérését, a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója. Az eredmény pedig, ahogy mondtam, magáért beszél. 2012-ben a kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére is a hazai digitális reklámköltések értéke 14%-kal nőtt, elérte a 35,65 milliárd forintot.digiköltés1

Ezzel a növekedéssel 2012-ben a digitális média a teljes reklámtorta 22%-át birtokolta. 2011-hez képest 3,8%-kal nagyobb szelete van tehát a digitális médiának a teljes reklámtortából.reklámtorta-arányA teljes digitális portfóliót tekintve 2012-ben a display hirdetések, köztük a közösségi médiával, voltak a legmeghatározóbbak. A teljes, 35,65 milliárdos költésből 16,789 milliárdot a display hirdetések tudhattak magáénak, majd ezt szorosan a kereső-, és PPC hirdetések követték.

szegmens3

Érdekes, hogy a display hirdetésekre való költések a korábbi évek pár %-os növekedési értékeihez képest most 12%-os növekedést produkáltak, ami azt jelenti, hogy 2011-hez képest 1,8 milliárd Ft-tal költöttek ezeken a platformokon többet.

display4A keresési, PPC típusú kampányok költései mutattak legmagasabb, 27%-os növekedést. Ám itt a növekedés annak nagysága ellenére kicsit visszaeső, míg a display esetén a szerényebb növekedési ütem, még mindig felszálló pályán van.

keresési5

admin
the most most