Mindea

en

A Facebook kora

Sokszor merül fel a kérdés, meddig nő a Facebook lufi, mikor pukkad ki, mi is élteti még mindig ezt a közösségi platformot, mi az, amiért egyrészt ez a társadalom fontos megnyilvánulási terepe, másrészt a marketingesek fontos eszköze. Csak néhány szó arról, mi adja a Facebook létjogosultságát.

Márkaépítés

Először is beszéljünk a márkaépítés miértjéről. Mindenki márkát épít, nem csak a vállalatok. Beszélgetéseinkkor, tárgyalásainkkor, interjúinkon, önéletrajzunkban, de még a közösségi tereken is arra törekszünk, hogy úgy kommunikáljunk magunkról, ami megfelel az általunk elvárt kialakítandó képnek. Mások a személyes márkánk alapján ítélnek meg bennünket.
Személyes szempontból nézve, a közösségi hálózati profilok a személyes márkaépítés fontos formáját jelentik, ez nem vitás. Manapság az emberek igyekeznek úgy jelen lenni a közösségi platformokon, hogy az tükrözze személyiségüket, érdeklődésüket. Feltöltik adataikat, általuk fontosnak tartott eseményeket, munkáikat, iskolai végzettségüket, megosztanak képeket, melyekkel azonosulnak… egyszóval közölnek mindent, „amik ők”. A fogyasztóink számára ma a legmegbízhatóbb információforrást azok az emberek jelentik, akik „olyanok, mint mi”.

Személyes márkaépítés négy eleme és azok megnyilvánulása Facebook-on
Személyes márkaépítés négy eleme és azok megnyilvánulása Facebook-on

Fordított viselkedés

Másodjára beszéljünk a közösségi hálók még egy fontos előnyéről, arról, hogy nem egy létrehozott hirdetési felületet nyomunk le a fogyasztók torkán, hanem épp a fogyasztók által alakított területet használjuk ki. Gondoljunk arra, hogy régebben a munkahely tette szükségessé az új technológiák átvételét. Az online közösségi hálók esetében az történik, hogy adott egy mozgalom, amely először személyesen érint bennünket, és csak utána szakmailag.

A Facebook létjogosultsága

A közösségi háló drasztikusan megváltoztatja azt, ahogyan kommunikálunk, úgy, mint magánszemélyek, és ebből kifolyólag úgy is, mint vállalkozások. A közösségi webhelyek növekedésének tempója, a társadalomra gyakorolt hatása, valamint a tény, hogy ezek a változások a társadalom minden rétegébe már begyűrűztek, megadják a legnagyobb közösségi háló vállalati szempontból vett létjogosultságát. A Facebook sikerének alapja tehát, hogy mindenki jelen van, és önként, mindenki információt keres és publikál, vagyis folyamatosan leköti a fogyasztóinkat.

Üzleti szempontból tehát a Facebook-kal óriási lehetőségük nyílt a vállalatoknak a róluk alkotott kép kialakításában. A vállalatoknak csak annyi dolguk van, hogy megkeresik célcsoportjukat ott, ahol egyébként is szívesen vannak fenn, és kihasználják a bizalmas környezetet, hogy közelebb hozzák az emberekhez a vállalat arculatát, értékeit.

admin
the most most