Email kampány kisokos

Az email/hírlevél egy nagyon hatékony marketing eszköz, különösen webáruházak esetében, ha jól csinálják.
Elsőre egyszerűnek tűnik a feladat, hát kiküldjük az ajánlatainkat egy emailben az összes feliratkozónak, és kész. Valójában ennél azért jóval összetettebb a feladat, ha valóban hatékony hírlevelet szeretnénk.
Az alábbi külföldi infografika kiválóan összefoglalja, hogy hogyan tervezd meg a hírleveled designját, a maximális hatékonyságra törekedve:
Az infografika alján pedig olvasd el a személyes tippjeinket is a sikeres email marketinghez!
via EmailMonks
És amit még mi hozzátennénk a fentiekhez:
- Nagyon fontos az email küldés időpontja! A legjobb, ha kiteszteled, hogy melyik napszakban éred el a megnyitási arányt, de általánosságban a javaslatunk:
- kedd-szerda-csütörtök
- 10 óra után (nagyon sokan éjjel és kora reggel küldik az emaileket. Ébredés után mindenkit egy csomó bejövő email fogad, amik között könnyen átsiklik az emailed fölött a fogadó fél. Kerüld ezt el és küldd a reggeli őrület után!)
- Fokozottan figyelj a törvényi szabályozásra: emailed alján jelöld meg, hogy honnan van a címzett email címe és jól láthatóan biztosíts lehetőséget a leiratkozásra is. Illetve ne felejtsd el a céged bejelenteni az Adatvédelmi Nyilvántartásba, még a hírlevél kampány indítása előtt!
- Szegmentáld az adatbázisod! Például női termékeidet ne küldd ki a férfiaknak. Például, ha egy állateledel webáruház vagy, akkor azoknak a vevőidnek, akik cicás termékeket vesznek, azoknak cicás ajánlatokat küldj. Akik kutyásat, azoknak kutyásat. Azoknak pedig, akik mindkettőt vagy még nem vásároltak Tőled, egy vegyeset.
- Teszteld az email tárgy mezőt! Az adatbázis egy kisebb részén (pl. 1000-1000 címen) végezz A/B tesztet az email tárgyát illetően. Amelyik nagyobb megnyitási arányt ér el, azt használd a teljes adatbázisra.
- Mérd az eredményeket és kövesd az átkattintók útvonalát weboldaladon!