Mindea

en

Bizarr facebook játékok

Sokan úgy gondolják, hogy nem engednek a nyomásnak és külön utakat járnak, ha egy facebook játékról van szó. Viszont tudomásul vették, hogy a szimpla oszd meg és lájkold típusú játékok már olyan méretű dömpinget öltöttek, hogy nem érdemes ezzel a mechanizmussal foglalkozni. Mi annyit még hozzá tennénk, hogy sose kellett  volna foglalkozni velük. Nézzük inkább meg, hogy melyek azok az új és bizarr próbálkozások, melyek továbbra is szabálytalanul próbálnak érvényesülni a közösségi oldalon. (Célunk nem az oldalak lejáratása, ezért a lehető legjobban cenzúrázzuk őket, hogy ne lehessen felismerni, hogy kinek a játékáról beszélünk!)

oszd meg és lájkold

 

Első ránézésre mi sem tudtuk, hogy miről van itt szó. Azt hittük, hogy a játék indításához előbb kért egy lájkot és egy megosztást (!?), de később kiderült, hogy ez maga a játék. A szervező úgy gondolta, hogy ha egy alkalmazáson belül kéri ezeket a feltételeket, akkor az már szabályos. A gond az, hogy a szabálytalanság mellett (facebook funkcióra épül a játékban való részvétel: like, share használata) képtelenség az általuk összegyűjtött rajongók neveit és adatlapjait elérni. Tehát, ha sorsolásra kerül a sor, akkor egyszerűen nem tudjuk elképzelni, hogy milyen adatbázisból sorsolhatnak, mert az biztos, hogy ez az alkalmazás nem menti, hogy ki lájkolta és osztotta meg a játékot egyaránt.

nyeremény aktivitás alapon

Most következik a legbizarrabb játék, amit valaha láttunk. Jó, ha kreatívak vagyunk és szinte kötelező is annak lenni, ha egy igazán jó promóciót szeretnénk indítani. Ám vannak korlátok, amiken belül kell maradnunk, különben semmi értelme nem lesz a formabontó ötletünknek. Az alábbi játék lényege az, hogy a legaktívabb rajongók fognak nyerni. Legaktívabb? Tehát, aki a legtöbbet lájkol és kommentel az oldalon? Vagyis aki a legtöbbet spamel? Mert az fog történni, hogy mindenki, aki nyerni szeretne belájkol minden posztot. Viszont ez kevés lesz a győzelemhez, ezért még meg is osztja. Jön a hoppá, mert mások is megosztották. Mit tegyünk? Azt hiszem hozzá is kéne szólni! Azt a mindenit, mások is hozzászóltak! Szóljunk hozzá újra és újra és újra….ugye értitek miről beszélünk? Nem elég, hogy egy kaotikus állapot fog uralkodni az oldalon, de még azt se fogjuk tudni, hogy ki volt a legaktívabb rajongó. Ráadásul ez a játék is a facebook funkcióira alapozza a részvételt. Tehát szabálytalan. Arról pedig ismét fogalmunk sincs, hogy hogyan kívánják nyomon követni, hogy ki volt a legaktívabb játékos.

Hozzátesszük, hogy alkalmazáson keresztül lehetséges mérni a rajongók aktivitását és rangsorolni őket.

sorsolunk,ha elértük

Zárásként pedig egy régi ismerős, új köntösben. A “lájkolj és oszd meg ezt a bejegyzést” típusú játékok többnyire áttértek az alábbi mechanizmusra: Ha elérjük az x rajongót, akkor sorsolunk a jelenlegi rajongók között. A rajongók persze vérszemet kapnak és elkezdik a megosztásokat. Tehát a szervező örül, mert szerinte a játék nem szabálytalan, hiszen nem a megosztástól függ, hogy nyerhetnek-e vagy sem, hanem attól, hogy rajongójuk-e vagy sem. Viszont ez továbbra sem egy jó megoldás, hiszen az játszik, aki belájkolta az oldalt. Vagyis továbbra is facebook funkcióra épül a játék.

Mi továbbra sem buzdítunk senkit üzenőfali játékokra. A fentebbi példa pedig bebizonyította, hogy alkalmazás keretein belül is képesek szabálytalan promóciókat létrehozni. Ha szeretnél többet megtudni a szabályos nyereményjátékokról, akkor itt tudsz többet olvasni:
Elég a like+megoszt Facebook játékokból!

További kérdésekért pedig nyugodtan keress fel bennünket, állunk rendelkezésedre! 😉

 

Mészáros Beatrix