Mindea

en

Facebook játék vs. Instagram játék

Nem rég vontunk az irodában párhuzamot az instagram játékai és a facebook játékai között. A két platform ezen a téren teljesen egymással szembe megy. Érdekes, hogy amit az instagram megenged, azt a facebook egyenesen tilt.

Facebook-vs-instagram

Az alábbi feltételeknek kell megfelelni az instagram promócióiban. Lássuk a menetét:

  1. Elsődleges feltételei a játékoknak, hogy a promóciót kezdeményező oldal rajongója/követője legyél. Talán ez az egyetlen egy pont, amiben megegyezik a két oldal óriáson indított játékok menete. Bár Facebookon ugye ez nem kötelező, csak marketing szempontból ajánlott, hogy az oldal lájkolásához kössük a részvételt.
  2. A felhívás általában egy témára épül. Pl.: Fotózd le az ébredésed és a #azenebredesem hashtag használatával töltsd fel.  Tehát egy a platform által nyújtott funkcióra alapozzuk a játékunk folyamatát. A facebook-on ez elképzelhetetlen, hiszen bármilyen funkciójának használata kizáró ok. Aki a játékát megosztásra, kommentelésre, lájkolásra építi az egy tökéletesen szabálytalan promóciót indít.
  3. A feltöltött képeket a szervező a hashtag segítségével összegzi. Maradjunk a példánál, #azenebredesem hashtag kiadja az összes képet, ami ezzel a címkével lett ellátva. A tartalmakat szűrik (plágium, nem plágium) és a zsűri segítségével kiválasztják a győzteseket. Lájk alapú játék indítása nem ésszerű instagram-on (ahogyan facebook-on sem), hiszen itt a kampányolás szinte lehetetlen, mivel nehezen lehet a felületen egymással kommunikálni.
  4. Miután kiválasztották a nyerteseket, akkor a szervező feltölt egy eredményhirdető képet, ami alatt tag segítségével megjelöli a győzteseket és kiírják a nevüket.
    A facebook kapásból tiltja ezt az opciót. Nem lehet közzétenni az üzenőfalon a győztesek nevét. Viszont az instagram-on nincs más módja a kommunikálásnak, csak a képek alatti kommentelés.
  5. Amint a nyertesek értesültek, küldeniük kell egy jelentkező e-mail-t, hogy a szervező fel tudja venni a kapcsolatot velük.

Szóval a játékok többsége így zajlik a gigászi fotómegosztó oldalon. Ráadásul a terms of use nem tér ki a hasonló promóciókra. A kérdés az, hogy ez meddig maradhat így. Elképzelhető, hogy sokáig, hiszen ezen a platformon szinte lehetetlen a csalás és így nem is nagyon lehet visszaélni a helyzettel. Az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan pedig egyre több instagram játék jelenhet meg. (Korábban már beszéltünk is arról, hogy miért jó itt is jelen lenni.) Viszont nem szabad elfelejteni azt a tényt sem, hogy a facebook felvásárolta az instagramot. Akkor miért engedélyezi ezeket a módszereket, ha már az egész felület az ő szárnyuk alá tartozik? Elképzelhető, hogy szépen lassan az instagram is bekeményít ezen a területen. Viszont maga alatt sem vághatja a faágat, mert így ellehetetleníti a játékok működését. Egy biztos, hogy változások lesznek, mert a jelenlegi megoldás egy eléggé kezdetleges opció. Mindenesetre ez a probléma lehet, hogy rávilágít és megvalósít olyan szükséges változtatásokat, amelyekre eddig is szükség lett volna a platformon. Lehet kapni fog néhány social funkciót és képesek leszünk levelet küldeni? Lehet. Mindenesetre tartsuk nyitva a szemünket.

Mészáros Beatrix