Mindea

en

Topman: Fogd a pólót és fuss!

A brit Asos megmutatta, hogy kell az Instagramot használni. Most pedig egy másik angol cég villantott egy egyszerű ám nagyszerű promócióval. A férfi divattal foglakozó Topman gondolt egyet és létrehozott egy offline játékot a facebook közönségének. Kicsit merész ötlet, hiszen a márka világszerte elérhető az online webstore-nak köszönhetően, emiatt nem csak brit, de rengeteg más náció is fellelhető a rajongók táborában.
A játék lényege az volt, hogy London utcáin elrejtettek 6db pólót és ezeket lefotózták. Természetesen úgy készítették a képeket, hogy a lokalizálás ne legyen túl egyszerű. Ezután pár órás különbséggel egymás után, elkezdték posztolni a helyszíneket. Aki pedig felismerte a helyet, már rohanhatott is érte, hogy felmarkolja az ingyen pólót. Viszont gyorsnak kellett lennie, nehogy más hamarabb lecsapjon a csomagra.
free

Miért volt rossz a kampány?

Mivel a facebook rajongóinak szánta a márka, ezért gondolni kellett volna a “többiekre” is nem csak a londoniakra. Elhelyezhettek volna csomagokat más, nagyobb, külföldi városokban is hasonlóképpen.  Meg is jelentek a képek alatt az irigykedő rajongók, akik jogosan bánkódhattak, hogy a játékban sajnos nem tudnak részt venni az esetleges több ezer km-es távolság miatt. Sajnos Topman, amennyire kreatív volt ez a kampány, annyira volt meggondolatlan is.

Miért volt jó a kampány?

Az emberek szerte a világon azt láthatták, hogy szeretett márkájuk játékosan oda ajándékoz 6 szerencsés puskagolyólábúnak 1-1 AD Tees márkájú pólót. A módszer viszonylag rendhagyó volt és ennek köszönhetően, sikert aratott a rajongók körében és beszéltek róla.

Összességében pozitívan zárult, hiszen ez csak egy gyors szombati játék volt, de ha adtak volna maguknak néhány plusz napot, akkor sokkal nagyobbat is csattanhatott volna.
Mindenesetre klassz megmozdulás volt! 🙂

Mészáros Beatrix