Mindea

en

A YouTube még közösségibb és még több csatornás

Korábban azt írtuk, hogy ha még nincs márkacsatornád, akkor érdemes elgondolkozni a létrehozásán. Ezt azzal indokoltuk, hogy a YouTube a világ legnagyobb videomegosztó portálja, viszont népszerűsége ellenére egyelőre csak ritkán terveznek ezzel a felülettel a marketingesek.  Így viszont egyrészt rendkívül olcsó (ha ügyes vagy 1-15 Ft közötti átlagos CPV-jű) videóhirdetési kampányokat lehet futtatni, másrészt pedig mindenképp az újdonság erejével fog hatni, ha a márkád vadonatúj YouTube csatornájával villog. Most pedig még arra hívnánk fel a figyelmet, hogy hamarosan úgy is mindenki foglalkozni fog csatornájával, hiszen minden csatornatulajdonos folyamatosan szembesülni fog a YouTube csatornaoldalak új dizájnjával és teljesen új funkcióival, mely viszont munkát kíván majd például a grafikai elemek újrafeltöltése tekintetében is. Pár szóban írunk most arról, mik is a fő jellemzői a YouTube csatornaoldali átszabásnak.

Határidő

Az úgynevezett „one channel”-re már március 7-étől van lehetőség átváltani. A „YouTube One Channel Migration Document szerinti cél, hogy a lehető legtöbben átváltsanak az új csatornamegjelenítésre 2013. május 15-ig. Egyébként egy idő után mindenkinek automatikusan átvált majd az új design-ra a csatornakinézete. Az átállást a http://www.youtube.com/onechannel oldalról egyszerűen elkezdheted, de az átállásra felhívja a figyelmet a csatornaoldalakon található figyelemfelkeltő jelzés is.

A csatornán belül az új csatornadizájnra való felhívás
A csatornán belül az új csatornadizájnra való felhívás

Az a terv, hogy május elejéig visszaállítható a régi megjelenés a csatorna beállítások menüjében: http://www.youtube.com/account_Channel, jelenleg ez azonban még nem elérhető.

Cél

Az újítás  céljára utal ezen cikkünk címében a „még több csatornás YouTube”. Az újítás egyértelmű célja ugyanis az egységesítés. Korábban írtunk már a Google AdWords hasonló újításáról. A lényeg a YouTube esetében is a többkészülékes világhoz való alkalmazkodás, vagyis az, hogy az ember akár telefonjáról, tabletjéről, akár laptopról böngészik, ugyan azt az élményt kapja.

A minden platformhoz illeszkedő megjelenés
A minden platformhoz illeszkedő megjelenés

Legfőbb változások

A csatornaoldalakon ezen túl nem lehet háttérképet beállítani. A kitöltetlen, eddig kreatívan felhasználható hátteret, most már kitölti helyettünk a YouTube, méghozzá bal oldalon a feliratkozásainkkal és különböző csatornák és videók közötti böngészési lehetőségekkel, jobb oldalon pedig kapcsolódó csatornaajánlatokkal. A bal oldali oszlopba felvehetjük például a megnézésre megjelölt videók listáját. Minden olyan videó bekerül ide, melyeket a megnézendő videók jobb alsó sarkában lévő „megnézendő” megjelöléssel elláttunk, oda kattintottunk.

 

Megnézendőként való megjelölés lehetősége
Megnézendőként való megjelölés lehetősége

Érdekesség, hogy jobb oldalon lehetőségünk van ezt az ajánlást letiltani, azonban akkor a mi csatornánkat sem fogja másnak ajánlani a YouTube. És itt érjük meg a cikk címének első réstét, miszerint „még közösségibb” a YouTube. A videómegosztó oldal Guide-jával azt fogja elérni ugyanis, hogy gyakrabban felkeressük majd azokat a csatornákat, amelyeket követünk, közösséget és elkötelezettséget alakíthatunk ki követőinkben. Ezt a hatást erősíti majd az is, hogy a videó oldalakon is meg fog jelenni az úgynevezett Guide.

A kattintható és eszközhöz igazodó Channel Art, mellette pedig a jobb és bal oldal új lehetőségei
A kattintható és eszközhöz igazodó Channel Art, mellette pedig a jobb és bal oldal új lehetőségei

Korábban a háttérkép részeként beállíthattuk a csatornabannert, mely a csatornatartalom feletti szalaghirdetési felület volt, melyen pedig azon a külső oldalakra vezető linkeket állíthattunk be.

A korábbi csatornabanner
A korábbi csatornabanner

Sajnos ez sem lesz tovább, ám kapunk helyette valami egészen ehhez hasonló felületet, csak kiegészítve azzal a tulajdonsággal, hogy a grafika nagysága dinamikusan változik attól függően, hogy milyen készülékről és milyen felbontásban nézzük az adott csatornát. Erre az úgynevezett „Channel Art” banner lesz majd képes. A banner nem csak multikészülékes, ám 4 általunk kiválasztott közösségi linket, plusz egy egyéb linket el is tudunk rajta helyezni. Ezek a linkek egyébként a „Channel Art” banner alatti „A YouTube-ról” feliratra kattintva szintén megtalálhatóak lesznek. Az alábbi kép azt mutatja, hogy minimálisan egy 2120x1193px képet kell feltöltenünk, amelyből a képen látható méretek szerinti részeket automatikusan jeleníti meg a YouTube „Channel Art”-ja a különböző releváns platformokon. Ami fontos, hogy a kép közepén levő 1280x350px nagyságú rész minden platformon megjelenik, így ezzel a résszel kalkuláljatok leginkább.

A Channel Art méretei
A Channel Art méretei

Továbbra is van Avatar képünk, amit a rendszer rápakol a Channel Art bal felső sarkában, 98x98px-es méretben.  A leírások szerint 800x800px-es, maximum 1MB nagyságú képet töltsünk fel.

Fentebb említettük „A YouTube-ról” funkciót, melyre azért térünk most vissza, mert ezen a felületen tudjátok beállítani a csatornátok leírását maximum 1000 karakterben.

Óriási újítás a még fel nem iratkozók megnyerésére beállítható előzetes videó. Így, amikor új, fel nem iratkozott megtekintők érkeznek csatornádra ezzel a videóval találkoznak. Ezzel lehetőséged van megmutatni nekik, miről szól a csatornád, és megnyerheted, feliratkozásra buzdíthatod őket. Persze feliratkozásuk után már nem látják ezt a videót. Itt ismét kilyukadunk a közösségi élményhez, az elköteleződéshez, amiről már szó volt, és ami átlengi az új YouTube csatornák hangulatát. Fontos viszont, hogy a videónak saját gyártású, tulajdonú videónak kell lennie, hiszen más tartalmával tilos feliratkozókat szerezni. Ezt a csatornád főoldalán megtalálható csatorna-előzetes lehetőségre kattintva töltheted fel.

Csatorna-előzetes helye
Csatorna-előzetes helye

A feltöltött videók megjelenései pedig teljesen személyre szabhatóak, rengeteg lehetőség áll rendelkezésre. A csatorna főoldalának legalsó részén a „panel hozzáadása” gombra kattintva lehetőség nyílik számtalan témában videókat felvinni az oldalra.

Panelek hozzáadása a lap alján
Panelek hozzáadása a lap alján

Ezen felül nemcsak a videók elrendezése, de a videók is formálhatók tetszés szerint. Megadható például a videók kezdési és befejezési ideje, adhatunk hozzájuk megjegyzést is.

A teljesen személyre szabható videók
A teljesen személyre szabható videók

De ha még így sem érezzük elég egyedinek a tartalmat, a videó elé bevezetőt szerkeszthetünk akár szövegesen akár pedig webkamerával.

Röviden ennyit az újításról. Ha ezzel kapcsolatban valami fejlemény történik, ismét megírjuk, addig pedig van egy oldal, amin találhattok már elkészült új dizájnokat. Érdemes megnézni, hogy néznek ki: http://youtubecreator.blogspot.hu/2013/02/how-to-prepare-for-new-channels-design.html

Ez tehát a YouTube One Channel-je. Szerintünk kicsit Facebook-szagú, és sajnos nem engedi annyira szárnyalni a kreatívitást, mint a korábbi verzió. Mindenesetre így is számos lehetőséget rejt! Nektek mi a véleményetek?

 

 

 

admin
the most most