Mindea

en

Többkészülékes világ egyszerűbb hirdetési platformja

A többkészülékes világ egyszerűbb hirdetési platformja nem más, mint a Google hirdetési rendszere, melynek újulásáról már hetek óta hallunk, és tapasztaljuk is. Sokan kérdezték tőlünk az elmúlt napokban, hogy a Google AdWords felületén mi lesz, ha rákattintanak a belépéskor felugró ablakra, miszerint kipróbálhatod az új bétaverziós funkciót. Hát éppen ez lesz a szóban forgó hirdetési felület. Most pedig néhány sorban szeretném összefoglalni miért is ez a változás.

A Google ezen újítása nem más, mint egy hatékonyabb eszköz napjaink többkészülékes világában. Ugye nem mondok újat, ha azt mondom, reggel az ember első dolga, hogy kezébe vegye iPad-jét, hogy gyorsan végigfussa az eseményeket, napközben a számítógépen lógunk megállás nélkül, de út közben se tudunk meglenni internet nélkül, elő is kapjuk okostelefonunkat, míg zötykölődünk a buszon, a villamoson. neked pedig minden képernyőn a legjobbat kell nyújtanod. Na eddig külön kampányként kellett kezelni a különböző felületekre szánt hirdetéseket, hisz teljesen más lehetőségek, specifikációk voltak szükségesek egyikre-másikra. Ezen túl, ezzel nem kell bajlódnunk, kaptunk egy intelligensebb kezelőfelületet, most kampányaink minden eszközön futnak, hisz a rendszer már magától tudja majd, hogy az adott felhasználó éppen milyen eszközt használ, és a szerint kapja meg a megfelelő hirdetést.

A rendszer lényege, hogy tehát a kampányok automatikusan futnak minden eszközön, a mobilajánlatokat kampányszinten tudjuk módosítani és az úgynevezett „ajánlatmódosítókkal” pedig optimalizáljuk a hirdetést. Három féle ajánlatmódosítót fogsz látni, ezek a hely, hirdetésütemezés és eszköz.

Ajánlatkorrektorok a beállításokban
Ajánlatkorrektorok a beállításokban

Nézzünk erre egy példát gyorsan: Ha például az alapértelmezett ajánlatunk 100Ft, helybővítményként beállítottuk, hogy például legyen a Budapest +20%, beállítottuk hirdetésütemezésként, hogy legyen a szombat -50%, illetve legyen az eszközbővítményünkre igaz, hogy mobileszközökre +10%. Ezzel azt állítottuk be, hogy amennyiben a felhasználónk Budapesten van szombaton és mobilt használ éppen, akkor legyen a CPC a következő: 100FtX1,2X-0,5X1,1. Ilyen egyszerű!

Egy kis megjegyzés még álljon itt: konverzió-optimalizáló, display kampányoptimalizáló és CPA%-os beállításoknál nem veszi figyelembe a rendszer az ajánlatmódosítókat egy kivétellel, mégpedig ha a mobilra a -100%-ot állítjuk be. Ekkor mobilon nem fut a hirdetésünk.

Egyelőre az összes kampányunk mellett, ha még nem álltunk át a hirdetések új verziójára, azt látjuk kiírva, hogy régi típusú. Azonban, ha új kampányt indítunk, akkor természetesen már az új felületet kapjuk alapértelmezettként. Persze lehetőségünk van a régi típusú hirdetéseinket is átállítani, ha azokban is szeretnénk kihasználni az újítások előnyeit. Nem kell ehhez mást tenni, csupán válasszuk ki az adott kampányt, ezután a fent megjelenő átállásra való felhívást fogadjuk el, kattintsunk a „kezdés” gombra, majd a „jelentkezem most”-ra, majd pedig állítsuk be a mobilspecifikus beállításokat.

Ha pedig új hirdetést hozunk létre, egy dologra kell odafigyelni. Ha a megjelenő „device preference”-t nem pipáljuk ki, akkor a hirdetésünk alapértelmezett hirdetés lesz, mikor a hirdetés minden eszközön futni fog. Ha viszont a „device preference”-t kipipáljuk, akkor nem alapértelmezett lesz a hirdetésünk. Így ha mobileszközre optimalizált hirdetésünk van, akkor az alapértelmezett minden egyéb platformon fog futni. Persze a mobileszközökre optimalizált hirdetés is futhat minden eszközön akkor, ha nem univerzális a hirdetésünk.

Régi tipusú hirdetés átállítása újra
Régi tipusú hirdetés átállítása újra

Persze, ha a Google újított az AdWords felületén, akkor már miért ne újított volna a YouTube márkacsatornákon. Az új csatorna segítségével a márkaépítés több eszköz között is megvalósítható lesz. Tehát például a csatornaborítód mostantól gyönyörűen igazodni fog bármely képernyőmérethez. Továbbá a közösségi oldalakra és termékekre mutató linkek egy böngészővel rendelkező bármilyen eszközön elérhetők lesznek. Ha pedig még nincs márkacsatornád, akkor érdemes elgondolkozni ezen, hiszen a YouTube a világ legnagyobb videomegosztó portálja, ám széleskörű népszerűsége ellenére egyelőre csak néha-néha ragadják meg a marketingesek és PR-osok fantáziáját. Így viszont az újdonság erejével fog hatni, ha a márkád vadonatúj YouTube csatornájával villog.

youtube-multi

Nagyon röviden ilyenek lesznek tehát a Google továbbfejlesztett kampányai. Szerintetek jobban kezelhetőek, mint a korábbi lehetőségek?

admin
the most most