Mindea

en

Adj többet magadból! Márkák az Instagramon: Asos

Bizonyára nagyon kevesen gondolunk úgy az Instagram felületére, mint egy igényeket és szükségleteket generáló platform. Arra ott van úgy is a facebook. Pedig ez nem teljesen így van. Az Instagram nem elhanyagolható számokkal böki ki a szemünket. Hiszen már 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Ekkora a tábora azoknak a usereknek, akik napi szinten visszajárnak a fancy fotómegosztóra. Másodpercenként pedig 8500 új like és 1000 hozzászólás terheli a rendszert. Emellett a mutatók mellett pedig képtelenség szó nélkül elmenni.
Az egyik legerősebb és legelemibb erő, ami hat ránk, az a vizualitás. Az Instagramtól halmozottabban, pedig nem sok platform tudja ezt megvalósítani. Mivel felületén redukálódik a műveletek száma, ezért fokozottabb figyelmet kapnak a tartalmak. Nem tudunk semmi mást tenni csak like-olni és hozzászólni, na meg a hashtag-eléssel játszadozni.
De hogyan is képes ezeket egy márka előnyére fordítani?
Nagyon sokan igyekeznek kihasználni ennek a csatornának a lehetőségeit, de nagyon kevés márkának sikerült szimbiózisba kerülnie platform filozófiájával. A brit divat webáruháznak, az Asos-nak ez sikerült.
1

Hihetetlen módon  igyekszik elnyerni a felhasználók márkaszeretetét. Ezt pedig nem bízza a 2véletlenre. A fotókon keresztül beengedi őket a színfalak mögé, az új kollekciók fotózására, barátként mutatják be a modelleket és tippekkel, tanácsokkal látják el rajongóikat. Ennek köszönhetően pedig már több, mint fél millió követőre tettek szert.
A titok egyáltalán nincs elásva, mindenkinek ott hever a szeme előtt. Az Asos nem tett mást, csak alkalmazkodott a platform nyelvezetéhez és felhasználói szokásához. Mivel az Instagram impulzívan az érzelmekre és a pillanatnyi benyomásokra hat, ezért elindult egy olyan úton, ahol szerethető módon mutatja be a márkát, a céget és azokat, akik mögötte állnak.
Most joggal kérdezhetjük, hogy mit kezd ezzel a sok emberrel, akik szeretik és like-olgatják őket? Kihasználja! Hiszen a képek között nem csak backstage tartalmak tömkelegét lehet megtalálni, hanem az aktuális kollekciók termékeit is.

4 5 6

Mivel a mobilok korszakában élünk, így néhány percnél nem tart tovább, hogy az Asos Instagramján látott termékekből rendeljünk magunknak egyet a neten keresztül. Sőt, alkalmanként az Asos azt a módszert is használja, hogy bevonja a rajongókat az aktivitásba, hogy egy hashtag alatt indít egy kis közösségkovácsoló megmozdulást.
Pl.:
❤#ASOSLoves having the ultimate#BestNightEver – do you? If so, prove it! Upload a picture of you partying using the hashtag #BestNightEver.❤

A hashtag-ek segítségével a játék kérdés is meg van oldva. Egyre több magyar Instagramos közösség oldalán látni nagyobb márkák promócióit.  Példaként, a Magyar Instagram Közösség égisze alatt fut a Nivea BB krém játéka, ahol a #varazslatosreggel hashtag segítségével lehet indulni:
7Mivel az Instagram közössége nem passzív szemlélő, mint sok esetben a Facebook felhasználóinál tapasztalhattuk, ezért az ilyen és hasonló játékokkal igenis lehet sikereket elérni.
Ha sikerült meghoznunk a kedved ahhoz, hogy kilődd az éterbe a saját vállalkozásod Instagram profilját, akkor egy dolgot tarts szem előtt: szimbiózis! 😉
Használd úgy, ahogyan mások használják, adj magadból többet, ahogy mások is többet adnak, légy közvetlen, hiszen az Instagramon mindenki a legjobb barátod, akiknek betekintést nyerhetsz az életükbe, legyen az egy márka vagy magánszemély.

Mészáros Beatrix