Mindea

en

A negatív reklám NEM reklám, avagy nem lesztek Ti szuperhősök!

Óriási port kavart tegnap a “találtam tegnap egy pénztárcát 75 000 Ft-tal, segítsetek megtalálni a gazdáját” akció, ami valójában egy ügyes (?) gerilla kampány.

A posztnak tömegével bedőltek, fél nap alatt 18 000+ megosztásnál jár. Délutánra elsők között lepleztük le az átverést, majd az egész internet tele lett vele, hogy “ne dőljetek be”, persze addigra már sokan és még azóta is rengetegen…

A kommentekben 2 mondat ütötte meg a fülem/szemem már megint és késztetett arra, hogy szakmai szemszögből is megközelítsem a témát:

1. “A negatív reklám is reklám!”negative

2. “Elérte a célját, beszélnek róla!”

Hát, ezzel a 2 mondattal nálam ki lehet verni a biztosítékot 🙂

Ugyanis:

1. A negatív reklám NEM reklám!

De hát ez nem egy társadalmi célú kampány, mert ott jót tesz a meghökkentés, hanem profitorientált szolgáltatás! Mert ha egy cégről a fogyasztók negatív hangnemben beszélnek, nem szeretik, ellenszenvesnek találják, attól nem fognak vásárolni/a szolgáltatását használni, csak beszélni fognak róla, de ugyebár:

2. A reklám célja az ELADÁS!

Minden cég profitorientált, mégis, kit zavar, ha nem beszélnek róla, de a pénztárcája tömve van? 🙂

Szinte látom magam előtt, hogy a VIK koleszos fiúk, akik nevéhez vélhetően köthető a tegnapi akció (igen, megnéztük, hova van bejegyezve a bizonyos domain) több pezsgőt is eldurrantottak, miközben azt figyelték, hogy a csapból is ők folynak, látogatottságuk az egekben, s talán még a weboldal regisztrációk is durván megugrottak (bár a vélhető 0-hoz képest nem nehéz).

Fiúk, van egy rossz hírem:

Nem lesztek Ti szuperhősök!

Kaptok 3 nap hírnevet, s ennyi. A kampány nem vált ki senkiben jó érzést, sőt inkább ellenérzést! A látogatók jó része nem regisztrált az oldalatokon, mert használhatatlan. Aki meg mégis, az többet nem tér vissza, mert a szolgáltatásnak semmi értelme. További személyes véleményem, hogy a mai amúgyis töketlen férfiakat (bocs a kivételnek! :)) ne buzdítsuk már tovább a névtelen ismerkedésre!

A kampányban pozitívumként lehet értékelni, hogy nem került semmibe, tehát ár/érték arányban megérte, hiszen ekkora látogatottságot ilyen rövid idő alatt máshogy nem kaptatok volna. De a legjobb az egészben, hogy lesz mit mesélni az unokáknak. Ez a pár nap, amíg a “kampányt” kitaláltátok, majd ahogy figyeltétek a látogatottsági mutatókat biztosan nagyon izgalmas volt és jól szórakoztatok. Én azért bízom benne, hogy tartogat még számotokra nagyobb izgalmakat is ez az élet.

Én a saját cégemet csak pozitív színben szeretem feltüntetni és jókat szeretek hallani/látni róla, és az ügyfeleinkkel csak ilyen szellemben dolgozunk, mert ez a hosszú távú siker titka. Ha egy céget SZERETNEK, abból lesz az ELADÁS. Igaz ebbe sokat kell fektetni, mind pénzben, mind energiában.

Ui.: Bea vagyok, álarcra sincs szükségem, láttam már a reklámszakmában ezt-azt, ha nem értetek a fentiekkel egyet, bármikor szeretettel látlak egy kávéra, megtaláltok 🙂

Mészáros Beatrix