Mindea

en

Elég a like+megoszt Facebook játékokból!

Új küldetésünk van: szeretnénk rendet tenni a Facebook nyereményjátékok terén!

A nyereményjáték kiváló ösztönző lehet akár egy új Facebook oldal esetén, hogy rajongókat gyűjtsünk, de egy nagyobb oldalnál is, hogy növeljük a rajongók elköteleződését.

Sajnos az oldaltulajdonosok jelentős része ezt nagyon könnyű feladatnak gondolja, kitesz egy képet az üzenőfalra, és meghirdeti, hogy a kép megosztói vagy lájkolói között sorsol valamit. Ráadásul ez végülis ingyen van…

Viszont egy dologról sokan nem is tudnak, hogy a Facebook oldalakra vonatkozó szabályzata kifejezetten tiltja ezeket a játékokat:

You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.

Tehát milyen is a tipikus szabálytalan Facebook nyereményjáték? Ilyen:

szabálytalan_facebook_jatek2

Sokan erre azt mondják, hogy “Ugyan, mi bajom lehetne? Úgyse fogja a Facebook észrevenni…”. Nos, valóban nem ez a legnagyobb probléma ezekkel a játékokkal.

De mi a baj ezekkel a játékokkal, miért ne csinálj ilyeneket?

  • Biztosan nem jó rajongókat hoz az oldaladra, ugyanis azok a Facebook felhasználók, akik ezeket a bejegyzéseket megosztják, nem bírnak túl nagy vásárlóerővel. Gondolj bele: kik osztanak meg ilyen játékokat?…
  • Rengetegen csak megosztják a bejegyzést, de nem is lájkolják az oldalad
  • A “legértékesebb” visszajelzés, amit tőlük kapsz, hogy “Osztva”
  • Nem tudsz rendesen sorsolni (mert feltételezzük, hogy amúgy szeretnél :)): egy bejegyzés lájkolóit/kommentelőit/megosztóit nem lehet exportálni. Namármost, ha 1-2000-en megosztanak egy ilyen bejegyzést, azt fizikai képtelenség kimásolni egyesével. Ráadásul nem is látsz minden megosztást, csak azokét, akiknek nyilvánosra van állítva vagy ismerősöd.
  • Rosszat tesz a céged/márkád imázsának, egyszerűen, mert nem profi. Nem ad játékélményt a rajongónak, csak egyszerű, gyors, ámde hamis nyerési lehetőséget ígér. Ráadásul a fejlettebb Facebook felhasználók tisztában vannak vele, hogy ezek a játékok szabálytalanok,   így az ő szemükben különösen rossz fényt vet cégedre egy ilyen játék.
  • Nincs kontrollod a játék felett, a felhasználók bármit tehetnek, beirkálhatnak.

No, de hogyan lehet és érdemes Facebook nyereményjátékot futtatni?

Csakis alkalmazáson keresztül szabályos. Egy alkalmazás fejlesztése/bérlése ugyan mindenképpen pénzbe kerül, de rengeteget nyersz vele:

  • megfelelhetsz a Facebook szabályzatának, így nem kockáztatod az Oldalad esetleges törlését
  • a céged arculatának megfelelő játékélményt biztosíthatsz
  • játékélményt adsz a felhasználóknak, amin keresztül akár edukálhatod is őket cégedről/termékedről (például tehetsz fel nekik kérdéseket)
  • bármiféle kreatív koncepciót megvalósíthatsz
  • egy adatbázisban rögzítheted a játékosok adatait, amiből könnyedén tudsz sorsolni
  • megfelelő adatvédelmi tájékoztatás mellett a játék során összegyűlt email címekre hírlevelet is küldhetsz
  • teljesen kontrollálni tudod az eseményeket

Ha hasznos volt a bejegyzés, segíts nekünk azzal, hogy megosztod annak érdekében, hogy minél több tisztességes játék legyen a Facebookon! 🙂

 

Mészáros Beatrix