Mindea

en

Célozd meg azt, aki téged keres!

Sokan fordulnak hozzánk azzal a kérdéssel, hogy miért hasznos a Google Adwords?  Ezért döntöttünk úgy, hogy ezt most összefoglaljuk néhány sorban. Ez a cikkünk tehát azoknak szól, akik nem hallottak még erről a hirdetési felületről, mert sokan vannak még ezzel így.

Manapság minden ember, ha keres valamit, az az első dolga, hogy felüti a Google-t és ott keres megoldást, választ problémáira. A Google keresőjében organikus találati lista mellett kiemelt helyeket kapnak a fizetett hirdetések. Ha tehát nem akarunk vagyonokat költeni keresőoptimalizálásra, de fontos időközönként üzeneteket eljuttatni a megfelelő célközönségnek, így az is, hogy az első oldalon szerepeljünk (mert ugye tovább úgy sem lapoz a böngésző), akkor a Google Adwords azonnali és költséghatékony megoldás lehet. A megfelelő helyet nyújtja ugyanis a Google arra, hogy a kereslet és kínálat egymásra találjon. Úgy tudnám ezt jellemezni, mint egy kölcsönösen előnyös találkozást. Egyrészt azért, mert a Google Adwords lehetőséget ad arra, hogy elérjük azt a potenciális ügyfelet vagy fogyasztót, aki minket keres, és éppen akkor, amikor ezt teszi. Másodszor pedig fontos, hogy éppen azzal az üzenettel szembesítjük, ami választ ad a problémájára. Harmadszor pedig, éppen ezekből kifolyólag, a hirdetőt is éppen az találja meg, aki számára célcsoport, megfelelő ügyfél. A kölcsönösen előnyös egymásra találáson kívül álljon még itt néhány nagyon fontos előnye a rendszernek:

Lehetőség van kattintás alapon fizetni

A Google eleve csak azoknak jeleníti meg a hirdetését, akik a témában érdeklődnek, vagy esetleg az adott kulcsszóra keresnek! Így eleve egy szűrt, releváns célcsoportot céloz meg! De a hirdetések megjelenése ezeknek a látogatóknak még mindig ingyenes! Az első költség akkor keletkezik, amikor egy látogató rákattint a hirdetésre, ezáltal a Te honlapodra jut! Mi pedig abban tudunk segíteni, hogy ez a díj a lehető legkisebb legyen! Ez az a része, am már szakembert igényel, ha nem vagy járatos a Google Adwords összetett rendszerében.

Szöveges, képes vagy videó hirdetéseket is feladhatunk

A képes és a videó hirdetések hatékonysága kisebb, mint a szöveges hirdetéseké, de emellett töredékébe is kerülhet. Képes hirdetések több ezer weboldalon megjelenhetnek, ezeket hívjuk Display hálózatnak. Miközben a látogató cikkeket olvas az Origón, vagy nézelődik a Vaterán, találkozik a hirdetéseddel. Itt is fontos, hogy hiába nem a fogyasztó keresésére jelenik meg találatként a hirdetés, mégis célzott hirdetésről beszélünk ezen esetekben is.  Ami nagy segítség, és megint csak a kölcsönös egymásra találást segíti, hogy a Google tudja, hogy mi korábban milyen weboldalakat látogattunk meg. Ezáltal ismeri az érdeklődési köreinket. Olyan hirdetéseket jelenít meg nekünk, amilyen témában mostanában kutattunk a neten. Érdeklődési kör, beszélgetési témák, tematikák, weboldalak szerint targetálhatjuk a megjelenéseket.

Sok lehetőség rejlik tehát a banner hirdetésekben, csak okosan kell kihasználni, mi ebben is tudunk segíteni.

Ezeken kívül meglepően jó eredményeket lehet elérni, a még sokak által nem használt videó hirdetésekkel. Ezek egy része szintén a display hálózaton jelenik meg, de lehetőség van a Youtube-on is megjelenni. A Youtube hirdetések formáiról korábbi cikkünkben olvashattok. Itt a megtekintési díjat akár 10 forint körülire is le lehet vinni!

Pontosan ütemezhetőek a hirdetések

Lehetőség van arra, hogy csak abban az időszakban, napokban, órákban jelenjen meg a hirdetésünk, mikor az éppen aktuális, vagy amikor az a legnagyobb elérést tudja hozni. Ilyen időzítés sok felesleges kattintástól, így költségtől ment meg minket! Ha Te például étel házhoz-szállítással foglalkozol, ám csak 11h és 16h között, nincs értelme futtatni a hirdetését este 8h-kor, hiszen nincs rendelési lehetőség! Az éhes ember, aki rendelni szeretne, és a Google-ben keres ezen problémájára lehetőségeket, nem fog várni 11h-ig, ha megy a hirdetés, rá kattint, de rendelés helyett csak a Te pénzedet költi a felesleges kattintással.

Természetesen még számos előnye van a Google AdWords-nek, amiket egy személyes találkozás alkalmával szívesen bővebben elmesélünk!

admin
the most most